Podstawy przedsiębiorczości 1300-Inf11PPrz-SP
Ćwiczenia (CW)
Semestr zimowy 2017/18
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura uzupelniająca: | 1. Kostera M., Zarządzanie personelem, Warszawa 1998 2. Wawrzyniak B., Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa 1989 3. Wilczyński W., Rynek i pieniądz w Polsce u progu XXI wieku, Warszawa 1998 4. Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny, Warszawa 2002 5. Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Warszawa 1996 |
||
Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody dyskusyjne metody kooperatywne metody pracy ze źródłami metody problemowe |
||
Literatura: |
- Bielski I. Marketing 2000, Warszawa 2000 - Cialdini R. Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1994 - Drucker P. Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, Warszawa 1992 - Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Warszawa 1992 - Garbarsk L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, Warszawa 2001 - Gregorczyk W., Strategie marketingowe w banku, Warszawa 1997 - Griffin R. W. Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa1996 - Kall J., Reklama, Warszawa 1994 - Kotler Ph., Marketing Management, New York 1997 · Kramer T., Podstawy marketingu, Warszawa 2000 · McGinnis A. L. Sztuka motywacji, Warszawa 1998 · Mruk H., Podstawy marketingu, Poznań 1994 |
||
Efekty uczenia się: |
W1 – Charakteryzuje politykę strategiczną przedsiębiorstwa i rozumie jej strategiczne uwarunkowania W2 – zna zasady funkcjonowania PR (public relations) i potrafi zastosować je w praktyce W3 – objaśnia procesy promocyjne i marketingowe na wybranych przykładach W4 – potrafi przeanalizować uwarunkowania cen w zależności od kosztów, popytu, podaży i konkurencji U1 – potrafi zastosować w praktyce zasady ustalania cen na produkt na podstawie trzech metod K1 – potrafi zbudować biznes plan na podstawie podanych założeń. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium max. 10 pkt. 5-6 pkt., dst, dst+ 7-8 pkt., db, db+ 9-10 pkt. bdb |
||
Zakres tematów: |
1 Polityka strategiczna przedsiębiorstwa- budowanie potęg gospodarczych, - ekonomiczne uwarunkowania skutecznej polityki strategicznej przedsiębiorstwa 2. Cena a produkt jako podstawowe elementy planowania ekonomicznego - charakterystyka podstawowych elementów - metody ustalania cen (Metoda kosztowa, popytowa, wg konkurencji) oraz ustalanie ceny na dany produkt wg trzech metod 3. Marketing i promocja- promocja sprzedaży - public relation (PR) - opis promocji sprzedażnej na wybranym przykładzie - opracowanie PR dla konkretnej firmy - reklama jako podstawa promocji- zasady budowy biznes planu 4. Zasady budowy biznes planu wg zasad ekonomii- Analiza jako podstawa biznes planu - opracowanie biznes planu wg algorytmu dla konkretnej firmy |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi wtorek (nieparzyste), 12:45 - 14:15,
sala 5 |
Małgorzata Schneider | 33/33 |
szczegóły![]() |
2 |
co drugi wtorek (parzyste), 12:45 - 14:15,
sala 5 |
Małgorzata Schneider | 33/33 |
szczegóły![]() |
3 |
co drugi wtorek (nieparzyste), 14:30 - 16:00,
sala 7 |
Małgorzata Schneider | 21/33 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek przy ulicy M. Kopernika |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.