Napędy maszyn i urządzeń 1300-Mt35NMiU-SP
Laboratorium (LAB)
Semestr zimowy 2017/18
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura uzupelniająca: | 1. A. Plamitzer, Maszyny elektryczne, WNT, 1982 2. J. Kosmol, Serwonapędy obrabiarek sterowanych numerycznie, WNT, 1998 3. Automatyka, podzespoły, aplikacje – miesięcznik 4. Szelerski W., Układy pneumatyczne w maszynach i urządzeniach. Poradnik. Wydawnictwo KaBe, Krosno, 2018. 5. J. Szala, Napędy mechaniczne, Wydawnictwo ATR Bydgoszcz, 1997 6. Katalogi firmowe producentów motoreduktorów. |
||
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia konwersatoryjne ćwiczenia laboratoryjne |
||
Literatura: |
1. J. Przepiórkowski, Silniki elektryczne w praktyce elektronika, BTC, 2007 2. Opracowanie zbiorowe, Poradnik mechanika, Wydawnictwo REA-SJ. sp. z o.o., 2014 3. Opracowanie zbiorowe, Poradnik mechatronika, Wydawnictwo REA-SJ. sp. z o.o., 2013 4. Skoć A. i inni, Podstawy konstrukcji maszyn, Tom 2. WNT 2008. 5. Mazanek E., Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn, Tom 1, Tom 2. WNT, 2005. |
||
Efekty uczenia się: |
K_W06 Ma wiedzę w zakresie budowy i działania systemów mechatronicznych oraz ich funkcjonalnych składników, w tym wie-dzę w zakresie roli sensorów i aktuatorów w tych systemach oraz metod ich funkcjonalnego opisu; zna i rozumie zasady integracji układów mechanicz-nych, hydraulicznych, pneumatycznych, elektrycznych oraz informatycznych w systemy mechatroniczne K_W12 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zasad działania i zastosowań napędów mechanicznych, hydraulicznych, pneumatycznych oraz elektrycznych K_W18 Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zasad działania i obszarów zastosowań napędów elektrycznych oraz układów elektronicznych w mechatronice, w tym wiedzę o układach: mocy, mikroprocesorowych, przełączających, zabezpieczających. transmisji danych oraz przetwarzania A/C i C/A K_U12 Potrafi przeprowadzić badanie systemu mechatronicznego poprzez diagnozowanie, dozowanie, generowanie i progno-zowanie oraz nadzorować proces jego eksploatacji K_U13 Potrafi dobrać odpowiedni typ napędu elektrycznego do wybranych zastosowań uwzględniając jego zalety, wady oraz koszt zakupu i eksploatacji K_U29 ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
ocena aktywności na zajęciach, ocena sprawozdania z ćwiczeń |
||
Zakres tematów: |
Uruchomienie i testowanie stanowiska z silnikiem asynchronicznym i przemiennikiem bezczujnikowym, uruchomienie i testowanie stanowiska z silnikiem prądu stałego, uruchomienie i testowanie stanowiska z silnikiem skokowym. Uruchomienie i testowanie: napędu przenośnika taśmowego, stanowiska napędu cięgnowego wielostopniowego, stanowiska z przekładną zębatą, stanowisk dydaktycznych z układami napędowymi, stanowiska naukowo-dydaktycznego rozdrabniacza precyzyjnego RPW. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 8:30 - 10:00,
sala 09 (PS) |
Krzysztof Tyszczuk, Grzegorz Śmigielski | 13/13 |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 15:30 - 17:00,
sala 012 (PS) |
Krzysztof Tyszczuk, Grzegorz Śmigielski | 11/13 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek przy ulicy M. Kopernika |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.