Deptuła M. (2005) Indywidualne ścieżki ryzyka i związana z nimi interwencja profilaktyczna. W: M. Deptuła (red.) Diagnostyka – Profilaktyka – Socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej. Bydgoszcz, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, s. 158-184.
Deptuła, M. (2003) ). Psychologia humanistyczna a rozwój umiejętności życiowych, Remedium, nr 1 (119), s. 1-3.
Gaś Z. (1998) Psychoprofilaktyka. Procedury konstruowania programów wczesnej interwencji. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, rozdz. I, II.
Grzelak J., Sochocki M. (2001) Ewaluacja profilaktyki problemów dzieci i młodzieży. Warszawa: Pracownia Profilaktyki Problemowej – Zeszyt 1 (3), część 1.
Jarczyńska J. (2009). Diagnozowanie kontroli rodzicielskiej jako istotnego czynnika chroniącego młodzież przed podejmowaniem zachowań problemowych. W: M. Deptuła (2009) Profilaktyka w grupach ryzyka : Diagnoza. 1, Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne "Parpamedia", s. 167- 188.
Jarczyńska J. (2011). Wspomaganie procesu budowania prężności u dzieci i młodzieży zagrożonej rozwojem zespołu zachowań problemowych poprzez wzmacnianie relacji z rodzicami. W: W. Junik (2011) Resilience: teoria, badania, praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne "Parpamedia", s. 147-162.
Jarczyńska J. (2010),Wspomaganie rozwoju dzieci z ADHD w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym: przegląd metod, technik i programów. W: M. Deptuła (2010) Profilaktyka w grupach ryzyka. Część 2: Działania, ss. 105-126.
Jarosz E., Wysocka E. (2006) Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Część 1: rozdział 1, rozdział 2; Część 2: rozdział 1, 2, 3, 5 i 6.
Jarosz E. (2006), Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie – założenia zintegrowanego modelu diagnozy, W: M. Deptuła (red.), Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, ss. 72-84.
Ostaszewski K. (2009) Od profilaktyki negatywnej do pozytywnej. „Remedium”, 7-8, 64.
Ostaszewski K. (2003) Skuteczność profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Podstawy opracowywania oraz ewaluacji programów dla dzieci i młodzieży. Warszawa, rozdz. I, II i IV.
Oszwa U. (2007) Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
|