Brzezińska A. I., Hornowska, E. (2011). Otoczenie a rozwój dziecka, „Forum Akademickie”, 07-08. https://prenumeruj.forumakademickie.pl/fa/2011/07-08/otoczenie-a-rozwoj-dziecka/
Brzezińska, A. (2004). Socjometria, w: J. Brzeziński (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów (s. 192-231). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, lub tej autorki rozdział Socjometria w pracy: J.M. Brzeziński (red.), Metodologia badań społecznych. Wybór tekstów, (243-298), Poznań 2011: Zysk i S-ka Wydawnictwo.
Czub M. (red.) (2014). Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat (Część I, r. 1-2, Część II, r. 3-6). Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych. http://eduentuzjasci.pl/ude/152-publikacje/inne-publikacje/1153-diagnoza-funkcjonowania-spoleczno-emocjonalnego-dziecka-w-wieku-od-1-5-do-5-5-lat.html
Deptuła M. (1996). Koncepcja diagnozy rozwoju społecznego dzieci w klasach I – IV, (s. 61-74). Bydgoszcz: Wydawnictwo WSP.
Deptuła M. (2009). Rozpoznawania dzieci nieakceptowanych przez rówieśników, w: M. Deptuła (red.), Profilaktyka w grupach ryzyka. Diagnoza (Część I, s. 57-72), Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne PAPRAMEDIA. https://repozytorium.ukw.edu.pl/handle/item/2172
Deptuła M. (2013). Odrzucenie rówieśnicze Profilaktyka i terapia (rozdz. 2-3), Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Deptuła M., Misiuk A. (2016). Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym (rozdz. 3, 5). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hornowska E., Brzezińska A. I., Appelt K., Kaliszewska-Czeremska K. (2014), Rola środowiska w rozwoju małego dziecka – metody badań (Część I, rozdz. 3, Część III, rozdz. 5), Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Karwowska–Struczyk M., Hajnicz W. (1998). Obserwacja w poznawaniu dziecka (rozdz. 1, 3, 5), Warszawa: WSiP.
Mielcarek M., Ratajczak A. (2014). Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju, w: A. I. Brzezińska (red.), Niezbędnik dobrego nauczyciela, seria IV – Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania, tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych. http://produkty.ibe.edu.pl/docs/ndn/NDN_Monitoring_1_Wczesne_dziecinstwo.pdf
Potorska A. (2016). Przegląd narzędzi do badania kontekstu rozwoju dzieci do lat trzech. "Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja", tom. 19, 4 (76), s. 115-135.http://terazniejszosc.dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/wydawnictwo/TCE/2016_76_7.pdf
Suchańska A. (2007). Rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej (rozdz. 2-4), Warszawa: WAiP.
Szustrowa T. (2005). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja (rozdz. 1, 2, 4), Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Wysocka E. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania, Kraków: Impuls, rozdz. 3.
|