Psychologia ogólna 1100-PrS11PSO-SP
Konwersatorium (KON)
Semestr zimowy 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | Nęcka. E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2012). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN. Forgas, J.P., Williams, K.P., Wheeler, L. (2005). Umysł społeczny. Gdańsk: GWP. Goleman, D. (1997) Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań:. Media Rodzina. Behnke, M., Chlebosz, K., Kaczmarek, M. (2017). Trening mentalny. Psychologia sportu w praktyce. Zielonka: Inne spacery. Scannell, M., Scannel, E.E. (2015). Zbiór gier i zabaw motywacyjnych dla zespołów. Warszawa: Wolters Kluwer. Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Sopot: GWP. Steciwko A., Mastalerz-Migas, A. (2012). Stres oraz wypalenie zawodowe : jak rozpoznawać, zapobiegać i leczyć. Wrocław: Elsevier Urban & Partner Strelau, J. (2016). Różnice indywidualne. Historia – determinanty – zastosowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Minda, M., Piasecka, A., Kotyśko, M. (2017). Percepcja postaw rodzicielskich i nadzieja na sukces - porównanie młodzieży aktywnej i nieaktywnej sportowo. Psychologia Rozwojowa, t.22 (4). Grzankowska, I., Minda, M. (2015). Poczucie własnej wartości a radzenie sobie ze stresem w grupie młodzieży ze szkół gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, [w:] Coping flexibility with stress in health and in disease = Elastyczne radzenie sobie ze stresem w zdrowiu i w chorobie / red. Małgorzata Anna Basińska, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. |
||
Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami warsztaty wykład konwersatoryjny |
||
Literatura: |
Boral, B., Boral, T. (2013). Techniki zapamiętywania. Warszawa: Samo Sendo Edgard. Buzan, T. (2014). Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe. Łódź: Wydawnictwo Aha. Karageorghis, C. I., Terry, P.C. (2014). Psychologia dla sportowców. Zielonka: Inne spacery. Nęcka, E. (red.). (2008). Trening twórczości. Sopot: GWP. Tomczyk, J. (2014). Inteligencja emocjonalna : jak panować nad uczuciami. Warszawa: Samo Sedno Edgard. deCatanzaro, D.A. (2003). Motywacje i emocje. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Warszawa: PWN. Zimbardo, P. G., Gerrig, R. J. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: PWN |
||
Efekty uczenia się: |
W01 definiuje przedmiot psychologii ogólnej i analizuje koncepcje człowieka istniejące w różnych nurtach i podejściach psychologicznych (K_W01) W02 definiuje termin motywacja, emocjonalność oraz procesy poznawcze, wskazuje ich źródła i znaczenie (K_W06) U01 potrafi wskazać zalety i ograniczenia różnych nurtów i podejść psychologicznych oraz ich znaczenie dla rozwoju psychologii(K_U02) U02 zna główne nurty myśli psychologicznej i potrafi wskazać ich uwarunkowania i kontekst historyczny (K_U03) K01 Ma świadomość ciągłego rozwoju nauki, jaką jest psychologia, a w związku z tym rozumie potrzebę uzupełniania wiedzy (K_K01) K02 kieruje się zasadami etyki w różnych obszarach swojej działalności zawodowej (K_K02) |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w zajęciach Kolokwium zaliczone na podstawie uzyskania 60% punktów |
||
Zakres tematów: |
1. Pamięć i uczenie się człowieka. Posługiwanie się mnemotechnikami. 2. Proces koncentracji uwagi w uczeniu się jednostki. Ćwiczenia na koncentrację. 3. Motywacja w psychologii. Wzbudzanie motywacji, wyznaczanie celów. 4. Specyficzne rodzaje ludzkiej inteligencji. Rozpoznawanie i kontrolowanie emocji. Rola inteligencji emocjonalnej. 5. Twórczość z punktu widzenia psychologii. Trening twórczości. 6. Psychologiczne rozumienie stresu. Radzenie sobie ze stresem. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi poniedziałek (parzyste), 15:30 - 17:00,
sala 156 |
Mateusz Minda | 16/25 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek główny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.