Na ocenę 2: Nie zna głównych obszarów założeń teoretycznych edukacji
plastycznej;. Nie potrafi wymienić metod twórczych edukacji plastycznej.
Nie ma elementarnej wiedzy na temat projektowania ścieżki własnego
rozwoju i awansu zawodowego. Nie projektuje i nie podejmuje się żadnych
działań pedagogicznych. Nie przejawia zainteresowania projektowaniem
sytuacji edukacyjnych.Nie potrafi być krytyczny wobec siebie. Nie ma świadomości roli nauczyciela jako kreatora - przewodnika.
Na ocenę 3: Myli główne obszary założeń teoretycznych edukacji plastycznej.
Wymienia niektóre metody twórcze edukacji plastycznej.Podejmuje próby
i starania podczas wykonywania działań pedagogicznych. Z pomocą podejmuje próby projektowania sytuacji edukacyjnych.Przygotowuje
otoczenie sprzyjające rozwojowi aktywności twórczej. Próbuje dokonać
samooceny własnych działań. Potrafi rozmawiać na temat roli nauczyciela jako kreatora-przewodnika.
Na ocenę 4: Zna i potrafi wymienić główne obszary założeń teoretycznych
edukacji plastycznej. Efektywnie prezentuje metody twórcze edukacji plastycznej . Efektywnie prezentuje metody twórcze edukacji
plastycznej. Profesjonalnie projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. Samodzielnie projektuje sytuacje edukacyjne w formie różnorodnych zajęć z wykorzystaniem różnych form wyrazu. Przygotowuje otoczenie sprzyjające
rozwojowi aktywności twórczej samodzielnie projektuje, zmienia, kreuje, reorganizuje otoczenie. Krytycznie ocenia własne działania. Dyskutuje na temat roli nauczyciela jako kreatora - przewodnika, potrafi planować
działania. Planuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego.
Na ocenę 5: Prawidłowo i wyczerpująco definiuje główne obszary założeń
teoretycznych edukacji plastycznej, wymienia cele, zadania i funkcje, potrafi określić ich miejsce w aktach prawnych. Efektywnie prezentuje metody twórcze edukacji plastycznej, potrafi ocenić ich przydatność do realizacji określonych działań plastycznych. Profesjonalnie projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, przestrzega zasad etyki zawodowej , ustala własną hierarchię wartości. Nie tylko projektuje różnorodne sytuacje edukacyjne ale również uwzględnia w nich środki wyrazu plastycznego tj. barwa, kształt, faktura. Wykorzystuje określ one materiały i techniki plastyczne wkompozycjach płaskich oraz przestrzennych. Przygotowuje otoczenie sprzyjające rozwojowi aktywności twórczej samodzielnie projektuje, zmienia, kreuje, reorganizuje otoczenie, krytykuje stereotypowość, wprowadza własne pomysły. Posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, dzięki której tworzy i realizuje własne koncepcje.
|