Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu 1100-PW-P35MPP-SP
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Program zintegrowanej edukacji przedszkolnej dla dzieci sześcioletnich
Dobkowska Z., Ekoludek dla sześciolatka, Wyd. Edukacyjne, Warszawa 2003.

Metody dydaktyczne: metody pracy ze źródłami
wykład monograficzny
zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: prezentacje multimedialne,
Literatura:

A. Boguszewska, A. Mazur (red.),Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin 2013.

A. Drewecka, Dzisiaj narysuję… Rozwój plastyczny dziecka. Gdynia, Wydawnictwo Novae Res. 2014.

M. Karczmarzyk, Co znaczą rysunki dziecięce? Gdańsk, Wydawnictwo ANWI 2014.

K. Krasoń, B. Mazepa-Domagała (red.),Oblicza sztuki dziecka - w poszukiwaniu istoty ekspresji,Katowice-Mysłowice 2007

V. Lowenfeld, W. L. Brittain,Twórczość a rozwój umysłowy dziecka,Warszawa 1977

K. Michejda - Kowalska,O dziecięcej wyobraźni plastycznej,Warszawa 1987

S. Popek, R. Tarasiuk (red.),U podstaw edukacji plastycznej, Lublin 2000

Efekty uczenia się:

W01 – posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K_W02);

U01 – posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie: 4) potrafi wykorzystywać swoją intuicję, emocjonalność i wyobraźnię w obszarze ekspresji artystycznej (K_U21);

U02 - posiada umiejętność tworzenia swobodnej ekspresji werbalnej (wypowiedzi ustnej i pisemnej) i niewerbalnej, ruchowej, plastycznej, muzycznej oraz interpretacji (K _25);_

K01 - dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły i przedszkola (K_K09);

Metody i kryteria oceniania:

Pisemne przeprowadzenie analizy strukturalnej dzieła sztuki;

Samodzielne opracowanie budowy konspektu lekcji plastyki w przedszkolu

Zakres tematów:

Rozwój twórczości plastycznej:

-fazy rozwojowe twórczości plastycznej dziecka

-wpływ i znaczenie środowiska biologicznego i społecznego na rozwój twórczy i estetyczny małego dziecka

-rola zajęć plastycznych w ogólnym rozwoju dziecka: twórczość dowolna i inspirowana

-formy inspiracji twórczości plastycznej dziecka w przedszkolu

-techniki plastyczne stosowane w przedszkolu

-treści programowe dotyczące twórczości plastycznej dziecka w wieku przedszkolnym

-metody nauczania plastyki w przedszkolu

-omówienie wybranych programów nauczania

-kryteria oceny prac plastycznych dzieci

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (parzyste), 16:15 - 17:45, sala 132
Renata Uzarska-Bielawska 29/28 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Pawilon
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)