Literatura: |
A. Boguszewska, A. Mazur (red.),Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin 2013.
A. Drewecka, Dzisiaj narysuję… Rozwój plastyczny dziecka. Gdynia, Wydawnictwo Novae Res. 2014.
M. Karczmarzyk, Co znaczą rysunki dziecięce? Gdańsk, Wydawnictwo ANWI 2014.
K. Krasoń, B. Mazepa-Domagała (red.),Oblicza sztuki dziecka - w poszukiwaniu istoty ekspresji,Katowice-Mysłowice 2007
V. Lowenfeld, W. L. Brittain,Twórczość a rozwój umysłowy dziecka,Warszawa 1977
K. Michejda - Kowalska,O dziecięcej wyobraźni plastycznej,Warszawa 1987
S. Popek, R. Tarasiuk (red.),U podstaw edukacji plastycznej, Lublin 2000
|
Efekty uczenia się: |
W01 – posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K_W02);
U01 – posiada podstawowe zintegrowane umiejętności w zakresie: 4) potrafi wykorzystywać swoją intuicję, emocjonalność i wyobraźnię w obszarze ekspresji artystycznej (K_U21);
U02 - posiada umiejętność tworzenia swobodnej ekspresji werbalnej (wypowiedzi ustnej i pisemnej) i niewerbalnej, ruchowej, plastycznej, muzycznej oraz interpretacji (K _25);_
K01 - dostrzega istotę i znaczenie współdziałania i współpracy oraz przyjmowania wielorakich ról, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły i przedszkola (K_K09);
|
Zakres tematów: |
Rozwój twórczości plastycznej:
-fazy rozwojowe twórczości plastycznej dziecka
-wpływ i znaczenie środowiska biologicznego i społecznego na rozwój twórczy i estetyczny małego dziecka
-rola zajęć plastycznych w ogólnym rozwoju dziecka: twórczość dowolna i inspirowana
-formy inspiracji twórczości plastycznej dziecka w przedszkolu
-techniki plastyczne stosowane w przedszkolu
-treści programowe dotyczące twórczości plastycznej dziecka w wieku przedszkolnym
-metody nauczania plastyki w przedszkolu
-omówienie wybranych programów nauczania
-kryteria oceny prac plastycznych dzieci
|