Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 1100-PW-P35SD-SP
Seminarium (SEM) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie
Literatura uzupelniająca: Literatura związana z problematyka własnych badań
Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
metody problemowe
metody seminaryjne
Metody dydaktyczne - inne: Metody problemowe i dyskusyjne
Analiza krytyczna tekstów z dyskusją
Dyskusja i projektowanie rozwiązań
Samodzielna praca projektowa i samokształceniowa pod kierunkiem nauczyciela akademickiego z instruktażem (feedback)
Literatura:

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.

Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, przeł. E. Hornowska, Wydawnictwo Zysk i S-ka,

Poznań 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011.

Efekty uczenia się:

Student posiada wiedzę:

USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 1100-PW-I35SD-SP, w cyklu: 2018Z, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak>

Strona 2 z 4

21.01.2019 18:01

W01. o specyfice działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) nauczyciela oraz ich prawidłowości i zakłóceń

w obszarze wczesnej edukacji, w szczególności nauczyciela jako refleksyjnego praktyka, badacza codzienności edukacyjnej (K_W04)

W02. na temat etyki, specyfiki i profesjonalizmu zawodu nauczyciela (K_W15)

Student:

U01. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną

(dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (K_U04)

U02. potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności badawczej i edukacyjnej (K_U12)

U03. wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i

metod pozyskiwania, analizowania, wnioskowania i krytycznego przetwarzania informacji i materiałów oraz dokonywania ich prezentacji i

autoprezentacji(K_U24)

Student:

K01. ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy

refleksyjnego praktyka (K_K04)

K02. odpowiedzialnie przygotowuje projekt badaczy, projektuje i wykonuje plan badawczy i związane z nim działania pedagogiczne

(dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) (K_K08)

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacje etapowe podczas seminarium dotyczące:

opracowania projektu metodologicznego badań własnych, poprawności sformułowań kluczowych kategorii metodologicznych,

opracowanie kluczowych kategorii –mapy myśli, redakcji rozdziału teoretycznego, empirycznego (poziom: analiza, interpretacja wyników

badań).

Odpowiednio stosuje przywołania w redagowanym tekście rozdziału z zachowaniem etyki (weryfikacja systemu antyplagiatowego)

Terminowość redakcji całości pracy. Wynik systemy antyplagiatowego. Aplikacja w systemie APD.

Zaliczenie kolejnych semestrów obejmuje:

Opracowanie projektu metodologicznego badań własnych.

Poprawność sformułowań kluczowych kategorii metodologicznych w odniesieniu do własnego projektu

Opracowanie kluczowych kategorii –mapy myśli

Redakcja rozdziału teoretycznego.

Redakcja Rozdziału empirycznego (analiza, interpretacja wyników badań)

Redakcja całości pracy. Wynik systemy antyplagiatowego. Aplikacja w systemie APD.

Przygotowanie zagadnień dyplomowych. Dyskusja na forum.

Zakres tematów:

Semestr 4

Ustalenie pojęcia centralnego – zdefiniowanie badanego zjawiska; określanie dziedziny zainteresowań badawczych. Przygotowanie

mapy myśli – mind mapping

Poszukiwania literaturowe. Poszukiwania różnych stanowisk teoretycznych, paradygmatu badawczego, ustalenia odnośnie do etyki

badań, pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej

Procedura badawcza. Redagowanie części metodologicznej, formułowanie problemów badawczych, projekt narzędzia lub adaptacja.

Opracowanie koncepcji badań (wybór metody i technik ). Charakterystyka środowiska badań

Zaliczenie przedmiotu: prezentacja draftu projektu badań na forum grupy, dyskusja, komentarz do zagadnień metodologicznych.

Feedback

Semestr 5

Realizacja projektu badań w środowisku badawczym według planu. Korekta planu.

Redakcja części teoretycznej pracy. Przedstawienie stanowiska teoretycznego

Zebranie danych empirycznych

Dyskusja na forum grupy nad wybranymi problemami badawczymi. Próba konfrontacji teorii z próbą badań.

Semestr 6

Analiza i interpretacja wyników badań

Odniesienia rezultatów badawczych do literatury

Opracowanie wniosków. Aplikacje dla praktyk edukacyjnych

Zaliczenie: praca licencjacka. Streszczenie.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 10:00 - 11:30, (sala nieznana)
Mariusz Cichosz 13/13 szczegóły
2 każdy piątek, 10:45 - 12:15, (sala nieznana)
Anna Jakubowicz-Bryx 16/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)