Trening umiejętności interpersonalnych - pracownia specjalizacyjna 1100-P-OP12TR-SD
Laboratorium (LAB)
Semestr letni 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie |
||
Literatura uzupelniająca: | Rosenberg M. (2006). Edukacja wzbogacająca życie. Warszawa: Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza |
||
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia laboratoryjne metody aktywizujące metody dyskusyjne metody kooperatywne warsztaty |
||
Literatura: |
Geldard K. (2004). Rozmowa, która pomaga. Gdańsk: GWP. Johnson D. W. (1992). Podaj dłoń. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości. Kopeczek J. (1994). Praca metodami psychoaktywnymi. Tarnobrzeg: WOM. Rosenberg M. (2003). Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Warszawa: Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza |
||
Metody i kryteria oceniania: |
100% frekwencja na zajęciach oraz aktywność podczas zajęć. |
||
Zakres tematów: |
Trening interpersonalny jest jedną z najbardziej rozwojowych i pogłębiających świadomość formą zajęć o charakterze doświadczeń grupowych. Celem treningu jest rozwój osobisty, doskonalenie więzi międzyludzkich i integracja grupy. Podczas zajęć każdy może przyjrzeć się osobistym zasobom i ograniczeniom. Jest to spotkanie z innymi ludźmi na poziomie daleko wykraczającym poza codzienne normy komunikacyjne. Stwarzane są tu sytuacje, w których student zdobędzie wiedzę na temat własnych indywidualnych strategii budowania lub unikania relacji z innymi ludźmi, mechanizmów obronnych jakie wykorzystuje się w codziennym życiu. Student ma szansę opanować umiejętności efektywniejszej współpracy z innymi, lepszego współżycia w grupie, poprawnej komunikacji, budowania dobrego klimatu, identyfikacji z grupą. 1. Zasady pracy podczas treningu interpersonalnego. 2. Zasady sprzyjające nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktu. 3. Doskonalenie umiejętności komunikowania się w relacjach z innymi ludźmi (umiejętności: słuchania, parafrazowania, odzwierciedlania, wyrażania empatii) 4. Umiejętność rozpoznawania, nazywania i komunikowania przeżywanych emocji, opinii. 5. Rozpoznawanie ról grupowych, udzielanie informacji zwrotnych i podejmowanie decyzji w grupie. 7. Asertywność w relacjach - określanie własnych granic psychologicznych, stanowcze wyrażanie siebie, reagowanie na krytykę oraz pochwały. 8. Prace indywidualne związane z własnym rozwojem. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 9:00 - 16:00,
sala 7 |
Małgorzata Zabłocka | 16/16 |
szczegóły![]() |
2 |
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 9:00 - 16:00,
sala 7 |
Małgorzata Zabłocka | 14/16 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek przy Al. Powstańców Wielkopolskich 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.