Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnozowanie zmian w rozwoju muzycznym 1100-PW-I35DZ-SP
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: G. Godlewski, I.Kurz, A. Mencwel, M. Wójtowski, Animacja kultury. Doświadczenie i przyszłość. Warszawa 2002.
D. Szwarcman, Edukacja muzyczna w Polsce diagnozy, debaty, aspiracje, Warszawa 2010.
E. A. Zwolińska, Strategia rozwoju audiacji w muzycznej edukacji. Bydgoszcz 2013.
S. Słowińska, Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech: inspracje - propozycje -koncepcje. Kraków 2007.
M. Gawlik (przekł.), Techniki i sposoby animowania grup. Kielce 2007.
A. Horbowski, J. Potoczny (red.), Edukacja i animacja społeczno-kulturalna dorosłych: (diagnoza - potrzeby - prognozy). Rzeszów 2007.
K. Nowak-Wolna, E. Nycz (red. nauk), Kultura, animacja, zmiana społeczna. Opole 2013.

Metody dydaktyczne: metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody problemowe
Literatura:

J. Kargul, Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury: podręcznik akademicki. Warszawa 2012.

M. Mendel (red.), Animacja współpracy środowiskowej. Toruń 2003.

D. Kubinowski, U. Lewartowicz, Animacja kultury: współczesne dyskursy teorii i praktyki. Lublin 2013.

Efekty uczenia się:

Student:

-posiada wiedzę na temat prowadzenia badań nad inspirowaniem, wywoływaniem i diagnozowaniem zmian edukacyjnych, ze szczególnym odniesieniem do edukacji muzycznej (W01)

-potrafi pracować w zespole w zakresie generowania i wdrażania rozwiązań dotyczących diagnozowania zmian w rozwoju dziecka (U01)

-odpowiedzialnie realizuje zadania oparte na obserwacji, eksperymentowaniu i testowaniu innowacyjnych rozwiązań we wczesnej edukacji muzycznej(U02)

-świadomie podejmuje działania związane z rozwojem refleksyjności i w poczuciu konieczności nabywania profesjonalizmu (K01)

(K02)

Metody i kryteria oceniania:

opracowanie i przedstawienie projektu edukacji kulturowej.

Zakres tematów:

1. Teoretyczne przesłanki tworzenia programów autorskich.

2. Podstawowe rozstrzygnięcia terminologiczne.

3. Etapy konstruowania programów edukacji kulturowej:

a) I etap - diagnoza

b) II - projektowanie

c) III - ewaluacja

4. Warunki wdrażania programów autorskich

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15, sala 128
Monika Lewicka 13/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Pawilon
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)