Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
G. Godlewski, I.Kurz, A. Mencwel, M. Wójtowski, Animacja kultury. Doświadczenie i przyszłość. Warszawa 2002.
D. Szwarcman, Edukacja muzyczna w Polsce diagnozy, debaty, aspiracje, Warszawa 2010.
E. A. Zwolińska, Strategia rozwoju audiacji w muzycznej edukacji. Bydgoszcz 2013.
S. Słowińska, Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech: inspracje - propozycje -koncepcje. Kraków 2007.
M. Gawlik (przekł.), Techniki i sposoby animowania grup. Kielce 2007.
A. Horbowski, J. Potoczny (red.), Edukacja i animacja społeczno-kulturalna dorosłych: (diagnoza - potrzeby - prognozy). Rzeszów 2007.
K. Nowak-Wolna, E. Nycz (red. nauk), Kultura, animacja, zmiana społeczna. Opole 2013.
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące metody dyskusyjne metody problemowe
|
Literatura: |
J. Kargul, Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury: podręcznik akademicki. Warszawa 2012.
M. Mendel (red.), Animacja współpracy środowiskowej. Toruń 2003.
D. Kubinowski, U. Lewartowicz, Animacja kultury: współczesne dyskursy teorii i praktyki. Lublin 2013.
|
Efekty uczenia się: |
Student:
-posiada wiedzę na temat prowadzenia badań nad inspirowaniem, wywoływaniem i diagnozowaniem zmian edukacyjnych, ze szczególnym odniesieniem do edukacji muzycznej (W01)
-potrafi pracować w zespole w zakresie generowania i wdrażania rozwiązań dotyczących diagnozowania zmian w rozwoju dziecka (U01)
-odpowiedzialnie realizuje zadania oparte na obserwacji, eksperymentowaniu i testowaniu innowacyjnych rozwiązań we wczesnej edukacji muzycznej(U02)
-świadomie podejmuje działania związane z rozwojem refleksyjności i w poczuciu konieczności nabywania profesjonalizmu (K01)
(K02)
|
Metody i kryteria oceniania: |
opracowanie i przedstawienie projektu edukacji kulturowej.
|
Zakres tematów: |
1. Teoretyczne przesłanki tworzenia programów autorskich.
2. Podstawowe rozstrzygnięcia terminologiczne.
3. Etapy konstruowania programów edukacji kulturowej:
a) I etap - diagnoza
b) II - projektowanie
c) III - ewaluacja
4. Warunki wdrażania programów autorskich
|