Baran, J., Mikruta, A., red., Umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością: teoria,
diagnoza, wspomaganie. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, s. 195-205.
Błeszyński, J. (2010). Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych. Zarys
rewalidacji. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Błeszyński, J., (red.). Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Kraków: Wydawnictwo
Impuls
Błeszyński, J. (2014). Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju. Gdańsk:
Wydawnictwo Harmonia.
Błeszyński, J., Kaczorowska-Bray, K., (red.), Diagnoza i terapia logopedyczna osób z
niepełnosprawnością intelektualną. Gdańsk:Wydawnictwo Harmonia,
Bobkowicz-Lewartowska, L. (2011). Niepełnosprawność intelektualna. Diagnozowanie, edukacja i
wychowanie. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Bogdanowicz, M. (1985). Metoda dobrego startu w pracy z dzieckiem od 5 do 10 lat. Warszawa:
Wydawnictwo WSiP.
Bogdanowicz, M., Kisiel, B., Przasnyska, M. (2005). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i
wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwo WSiP.
Bondy, A., Frost, L. (2013). The Picture Exchange Communication System. Agencja Reklamowa
AGPA: Pyramid Educational Consultants of Poland.
Cytowska, B. (2013). Dziecko z zespołem Angelmana [w:] Cytowska, B., Stawarski, A., Winczura,
B., red., Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju. Kraków: Wydawnictwo Impuls, s. 217-231.
Gałkowski T., Jastrzębowska G., Logopedia pytania i odpowiedzi Tom 2 Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych,
Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2003
Herzyk Anna , Afazja i mutyzm dziecięcy. Wybrane zagadnienia diagnozy i terapii, Polska Fundacja Zaburzeń Mowy, Lublin,1992
Jastrzębowska G., Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 1998
Minczakiewicz E. M., Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia, Wydawnictwo Naukowe WSP, 1997
Neuropsychologia kliniczna dziecka, red. Borkowska R. A., Domańska Ł.,Wydawnictwo Naukowe PWN 2007
Paluch A., AFA - SKALA Jak badać mowę dziecka afatycznego?, Oficyna Wydawnicza ,,IMPULS”,2005
Panaś R,. Terapia Dziecka z Afazją – Wytyczne dla logopedy, Centrum logopedy, 2015, nr 6
Stecko E., Zaburzenia mowy u dzieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2002
Styczek I., Logopedia, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1979
Król, M. (2010). Mózgowe porażenie dziecięce. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Krzemińska, D. (2012). Język i dyskurs codzienny osób z niepełnosprawnością intelektualną.Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Markiewicz, K. (2004). Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Michalik, M. (2015). Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Michałowicz, R. (2001). Mózgowe porażenie dziecięce. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
Minczakiewicz, E. (1996). Mowa – rozwój – zaburzenia – terapia. Kraków: Wydawnictwo WSP.
Mirecka, U. (2013). Dyzartria w mózgowym porażeniu dziecięcym. Segmentalna i suprasegmentalna specyfika ciągu fonicznego a
zrozumiałość wypowiedzi w przypadku dyzartrii w mpd. Lublin: UMCS.
Obuchowska, I. (1995). Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo WSiP.
Błeszyński, J., Kaczorowska-Bray, K., red., Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną. Gdańsk:Wydawnictwo Harmonia, s. 13-35.
Rakowska, A. (2003). Język, komunikacja, niepełnosprawność. Wybrane zagadnienia. Kraków:Wydawnictwo Naukowe AP.
Skoczek Anna, Mutyzm. Zagadnienia teorii i praktyki,Wydawnictwo WAM,Kraków, 2015
Styczek, I. (1979). Logopedia. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Gałkowski, T., Jastrzębowska, G., Szeląg, E., red., Podstawy neurologopedii. Podręcznikakademicki. Opole: Wydawnictwo UO, s.
553-606.
Twardowski, A. (2005). Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń. Poznań: Wydawnictwo Naukowe PTP.
Milewski, S., Kaczorowska-Bray, K., Kuczkowski, J., red., Biomedyczne podstawy logopedii.Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, s. 83-104.
|