Literatura: |
• Eco U., Jak napisać pracę dyplomową – poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
• Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2000.
• Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985.
• Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001.
• Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2010.
• Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Warszawa 2012.
• Żebrowski, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich: zagadnienia wybrane, Olsztyn 2008.
|
Efekty uczenia się: |
Student:
- posiada podstawą wiedzę w zakresie elektronicznych nośników informacji (K_W03)
- zna zasady i regulacje dotyczące bezpieczeństwa danych, prawa autorskiego, własności intelektualnej (K_W04)
- ma podstawowa wiedzę w zakresie definiowania i klasyfikacji źródeł historycznych (K_W08)
- potrafi formułować i analizować problemy badawcze (K_U01)
- wyszukuje, analizuje i ocenia informacje, wykorzystując różnorodne techniki ich pozyskiwania (K_U02)
- potrafi wykorzystywać różne techniki komunikacji ze specjalistami w zakresie zarządzania dziedzictwem kulturowym i ochrony zabytków (K_U03)
- samodzielnie zdobywa wiedzę pod kierunkiem opiekuna naukowego (K_U04)
-ma umiejętność tworzenia prac pisemnych oraz wystąpień ustnych z problematyki dotyczącej zarządzania dziedzictwem kulturowym i ochrony zabytków oraz dyscyplin pokrewnych (K_U22)
- ma świadomość swoich kompetencji w zakresie wiedzy fachowej i ogólno-humanistycznej oraz umiejętność ich trafnego doboru w realizacji zadań zawodowych (K_K04)
- rozwija swoje zainteresowania dotyczące historii sztuki oraz jej zarządzania i ochrony (K_K05)
|
Metody i kryteria oceniania: |
• Prezentacja samodzielnie przygotowanych przez studentów planów prac badawczych wraz z zebraną doń literaturą przedmiotu - dyskusja i korekta
• Przygotowanie i prezentacja eseju związanego z treścią wybranych przez studentów tematów prac badawczych
By zaliczyć oba projekty, student powinien minimum w 60 % opanować w nich umiejętność pisania pracy naukowej
|
Zakres tematów: |
• Omówienie podstawowych pojęć związanych z metodologią i przebiegiem badań naukowych
• Szczegółowa charakterystyka wybranych metod i technik badawczych
• Rodzaje przypisów i zasady cytowania
• Etyczne aspekty pisania pracy naukowej – ryzyko i konsekwencje popełnienia plagiatu
• Określenie problematyki badawczej i tematu (tytułu) pracy wraz z uzasadnieniem
• Opis zasad konstrukcji planu pracy
• Dyskusja o literaturze przedmiotu i źródłach pozyskiwania danych
• Prezentacja samodzielnie przygotowanych przez studentów planów prac badawczych wraz z zebraną doń literaturą przedmiotu - dyskusja i korekta
• Przygotowanie i prezentacja eseju związanego z treścią wybranych przez studentów tematów prac badawczych
|