Anglojęzyczny dyskurs medialny 1000-D35ADM-SP
Konwersatorium (KON)
Semestr zimowy 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | Do ustalenia z grupą. |
||
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia konwersatoryjne metody aktywizujące metody dyskusyjne metody gier dydaktycznych metody kooperatywne warsztaty wykład konwersatoryjny wykład w toku problemowym zajęcia realizowane innymi metodami |
||
Literatura: |
Weber, P. (2016). Late-night political comedy is actually better than ever. “The Week”. Pobrane z https://theweek.com/articles/631647/latenight-political-comedy-actually-better-than-ever Helphand, D. H. (2017). What can comedy news shows actually accomplish?. “The Point”. Pobrane z https://lithub.com/what-can-comedy-news-shows-actually-accomplish/ University of York. (2018, January 16). No evidence to support link between violent video games and behavior. ScienceDaily. Retrieved March 4, 2018 from www.sciencedaily.com/releases/2018/01/180116131317.htm Alexander, J. (2018). YouTube and Twitch helped to create and inescapable era of provocateur culture. “Polygon”. Pobrane z https://www.polygon.com/2018/2/9/16987150/logan-paul-forest-video-dr-disrespect-tyler1-youtube-twitch Bustillos, M. (2018). The Smallness of Mark Zuckerberg. Pobrany z https://medium.com/s/story/the-smallness-of-mark-zuckerberg-4e94a88bba02 Napiórkowski, M. (2018). Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych. Pobrany z http://mitologiawspolczesna.pl/skuteczna-komunikacja-w-mediach-spolecznosciowych/ Black, M. I. (2018). The Boys Are Not All Right. Pobrany z https://www.nytimes.com/2018/02/21/opinion/boys-violence-shootings-guns.html Odpowiedzi czytelników: https://nyti.ms/2CVQa9U Dziurok, M. i in. (2009). Maska twardziela. Przemoc, media i kryzys męskości. Kraków: Stowarzyszenie Kobiet KONSOLA, Fundacja Autonomia, s. 9-10, 41-42, 43-44. Lepore, J. (2012). Battleground America. „The New Yorker”. Pobrany z https://www.newyorker.com/magazine/2012/04/23/battleground-america Talbot, M. (2018). The Gun-Control Debate After Parkland. “The New Yorker”. Pobrany z https://www.newyorker.com/magazine/2018/03/12/the-gun-control-debate-after-parkland Salam, M., Stack, L. (2018). Trumps Blames Video Games for Mass Shootings. Researchers Disagree. Pobrany z https://www.nytimes.com/2018/02/23/us/politics/trump-video-games-shootings.html Zurcher, A. (2018). Ten ways Trump has changed America. Pobrany z http://www.bbc.com/news/world-us-canada-42653793. |
||
Efekty uczenia się: |
Efekty kierunkowe: K_W16 zna podstawowe pojęcia związane z public relations i posiada znajomość modeli i zasad komunikacji instytucji z publicznością K_U13 czyta ze zrozumieniem teksty prasowe w języku polskim i angielskim K_U14 umie napisać tekst w języku polskim i angielskim na temat zjawisk społecznych K_K08 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w celu napisania pracy dyplomowej oraz w celu realizowania zadań zawodowych Efekty modułowe: W01 ma wiedzę o zasadach komunikacji w języku angielskim (poprawnej gramatycznie, leksykalnie i frazeologicznie) oraz komunikacji instytucji z publicznością U01 czyta teksty prasowe i ogląda programy telewizyjne ze zrozumieniem; potrafi przetłumaczyć programy telewizyjne i prasowe oraz napisać teksty prasowe w języku angielskim na temat zjawisk społecznych U02 umie napisać tekst w języku polskim i angielskim na temat zjawisk społecznych, politycznych i kulturowych świadomie dokonując wyborów i/lub przekształceń semantycznych, morfosyntaktycznych i/lub stylistycznych tekstu K01 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w celu realizowania zadań zawodowych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Praca lub prezentacja zaliczeniowa – esej na temat wybranego tematy. |
||
Zakres tematów: |
Bieżące wydarzenia medialne: Oscary, Royal Wedding, relacje międzynarodowe, strzelaniny i ataki terrorystyczne. Ważne tematy kultury anglosaskiej: przemiany męskości, mody, kultura foodie, sport, media społecznościowe, gry cyfrowe. Dyskursy medialne i ich forma: komediowe wiadomości, eseifikacja kultury. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 11:00 - 12:30,
sala 902 |
Marta Tymińska | 23/21 |
szczegóły![]() |
2 |
każda środa, 12:45 - 14:15,
sala 902 |
Marta Tymińska | 17/20 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek przy ulicy Ogińskiego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.