Literatura uzupelniająca: |
- B. Poulet, Śmierć gazet i przyszłość informacji, Wołowiec 2011
- M. Halawa, Życie codzienne z telewizorem, Warszawa 2006
- Levinson P., Nowe, nowe media, Kraków 2010
- W. Jastrzębski, M. Rzepa, Polskie Radio na Pomorzu i Kujawach, Bydgoszcz 2005
- Robert McLeisch, Produkcja radiowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków 2007,
- W. Błaszczyk, Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnej, PWN, Warszawa 2008
|
Literatura: |
- Bendixen P., Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001.
- Gratton Ch., Zarządzanie i marketing w kulturze i rekreacji, Wyd. Naukowe Semper, Warszawa 1995.
- Hoogart G., Przedsiębiorczość w kulturze, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999.
- Mazurek-Łopacińska K., Kultura w gospodarce rynkowej, Wyd Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław 1997.
- Orzechowski E., Wokół zarządzania kulturą, edukacją, mediami, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999.
- Jan Beliczyński, Radio jako obiekt zarzadzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005.
|
Efekty uczenia się: |
Student:
W01
K_W01 - Zna teorie i koncepcje z zakresu nauk społecznych i humanistycznych dotyczące zjawisk i zmian zachodzących w mediach, zwłaszcza nowych mediach i przemian roli komunikowania w samych organizacjach i pomiędzy nimi, a otoczeniem społecznym oraz wie jaki jest wpływu procesów globalizacji i zróżnicowania kulturowego na funkcjonowanie instytucji medialnych.
W02
K_W04 - Posiada wiedzę dotyczącą zróżnicowania instytucji kultury, sposobów zarządzania nimi, zna współczesne koncepcje teoretyczne dotyczące funkcji i znaczenia instytucji medialnych i okołomedialnych we współczesnej kulturze i społeczeństwie.
U01
K-U03 - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do opisu i analizy zjawisk, posiada umiejętność prowadzenia dyskusji z osobami o odmiennych poglądach.
U02
K_U11 – potrafi w sposób profesjonalny i pogłębiony prezentować wyniki samodzielnej analizy problemów badawczych w formie ustnej, pisemnej i multimedialnej.
K_K04 – Potrafi właściwie określić priorytety niezbędne w realizacji podjętego przez siebie i innych działania. Stale dokształca się i rozwija swoje umiejętności.
K02
K_K09 - Potrafi tworzyć działania w celu zachowania dziedzictwa kulturalnego.
|
Zakres tematów: |
Treści prezentowane w ramach zajęć mają kłaść nacisk na przekazanie wiedzy dotyczącej zarządzania mediami oraz ukształtowanie umiejętności analitycznego postrzegania i oceny zjawisk dotyczących mediów. Przekazanie wiedzy dotyczącej nowatorskich koncepcji oraz metod zarządzania, których wykorzystanie może przyczyniać się do wzrostu skuteczności i efektywności funkcjonowania organizacji medialnych. Przygotowanie teoretyczne studentów do rozumienia podstaw zarządzania w mediach. Celem jest również zapoznanie studentów z pracą w mediach w kontekście stałych przemian technologicznych oraz determinującej roli przemian społecznych.
1. Zarządzanie mediami.
2. Zarządzanie projektami w sferze działalności mediów.
3. Nowoczesna misja mediów.
4. Działalność finansowa w mediach publicznych.
5. Media jako produkt.
6. Sukces w zarządzaniu mediami.
7. Strategie marketingowe w mediach.
8. Rynek czasu wolnego w Polsce oraz sposoby jego wykorzystania.
9. Współczesne zarządzanie kryzysem w mediach.
10. Strategie oraz analizy prowadzone w zarządzaniu mediami - wykorzystanie analizy typu SWOT do formułowania strategii
11. Wykorzystanie sponsoringu w zarządzaniu mediami.
12. Nowe technologie rodzące nowe media.
13. Obraz i fotografia w zarządzaniu mediami.
14. Nowoczesne technologie w zarządzaniu mediami.
|