Podstawy inżynierii oprogramowania 1300-Inf23PIO-SP
Laboratorium (LAB)
Semestr zimowy 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Strona zajęć: | http://pkdydaktyka.blogspot.com | ||
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | 1.www.visual-paradigm.com/UML 2.http://www.testerzy.pl/ 3.Inżynieria oprogramowania. Jak zapewnić jakość tworzonym aplikacjom Autorzy: Bogdan Bereza-Jarociński, Bolesław Szomański Data wydania: 2009/08. |
||
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia laboratoryjne |
||
Metody dydaktyczne - inne: | prezentacja przykładu, objaśnienie, prezentacja multimedialna, praca samodzielna z komputerem |
||
Literatura: |
1.Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville, ISBN: 83-204-2795-9 2.Inżynieria oprogramowania / Krzysztof Sacha. ISBN: 978-83-01-16179-8 |
||
Efekty uczenia się: |
W01.Potrafi posługiwać się podstawowymi, wybranymi, narzędziami a) z zakresu środowisk programistycznych: Visual Studio (C#), Arduino (C++). b) z zakresu baz danych MySQL Workbench, SQlite, DbBrowser, Xamp U01.Potrafi samodzielnie i w grupie ustalić listę zadań, harmonogram prac, oszacować czas projektów, dobrać właściwe środki i narzędzia do realizacji zadań informatycznych z zakresu rozwiązań programistycznych oraz programistyczno-sprzętowych. U02.Potrafi zaprojektować i zaimplementować DPU (Visio), Diagram klas (Visual Studio), model relacyjny (MySQL Workbench) na potrzeby realizacji zadania informatycznego. U04.Potrafi w praktyce zaplanować i przeprowadzić realizację testów na potrzeby realizacji zadania informatycznego. U05.Posiada wiedzę nt. inspekcji oprogramowania, potrafi omówić metodę Fagana U06.Potrafi przy realizacji projektów informatycznych posłużyć się repozytorium BitBucket. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
- uczestnictwo w zajęciach, realizowanie zadań programistycznych w trakcie zajęć (w przypadku nie skończenia w sali, należy dokończyć w domu i umieścić w folderze do kolejnych zajęć, w sytuacji gdy do dokończenia potrzebny jest sprzęt należy dokończyć należy na znaleźć czas na kolejnych zajęciach na dokończenie elementów które wymagają sprzętu.) - kolokwium przy komputerze w formie zadania i rozmowy na przykładzie kodu |
||
Zakres tematów: |
Lab 1. Wstęp do budowania aplikacji z GUI 2h/15 Lab 2. Model relacyjny, diagram klas i praktyczna obsługa bazy danych 4h/15 Lab 3. Realizacja projektów sprzętowo programistycznych, planowanie projektu informatyczne 6h/15 Lab 4. Korzystanie z API, akwizycja danych pomiarowych - modelowanie UML w praktyce 8h/15 Lab 5. Rozwiązania wykorzystujące architektura bazy danych klient - serwer, akwizycja danych pomiarowych, testowanie 10h/15 Lab 6,7 Projektowanie GUI z wykorzystaniem elementów powiązanych z BD np. ComboBox 12h/15, 14h/15 Lab 8 Podsumowanie 15h/15 |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 15:30 - 17:00,
sala 109 (PS) |
Piotr Kotlarz | 15/14 |
szczegóły![]() |
2 |
każdy poniedziałek, 13:00 - 14:30,
sala 107 (PS) |
Piotr Kotlarz | 14/14 |
szczegóły![]() |
3 |
każdy poniedziałek, 14:45 - 16:15,
sala 107 (PS) |
Piotr Kotlarz | 14/14 |
szczegóły![]() |
4 |
każdy poniedziałek, 16:30 - 18:00,
sala 107 (PS) |
Piotr Kotlarz | 8/14 |
szczegóły![]() |
5 |
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15,
sala 107 (PS) |
Piotr Kotlarz | 14/14 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek przy ulicy M. Kopernika |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.