Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy inżynierii oprogramowania 1300-Inf23PIO-SP
Laboratorium (LAB) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://pkdydaktyka.blogspot.com
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1.www.visual-paradigm.com/UML
2.http://www.testerzy.pl/
3.Inżynieria oprogramowania. Jak zapewnić jakość tworzonym aplikacjom Autorzy: Bogdan Bereza-Jarociński, Bolesław Szomański Data wydania: 2009/08.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Metody dydaktyczne - inne: prezentacja przykładu, objaśnienie, prezentacja multimedialna, praca samodzielna z komputerem
Literatura:

1.Inżynieria oprogramowania / Ian Sommerville, ISBN: 83-204-2795-9

2.Inżynieria oprogramowania / Krzysztof Sacha. ISBN: 978-83-01-16179-8

Efekty uczenia się:

W01.Potrafi posługiwać się podstawowymi, wybranymi, narzędziami

a) z zakresu środowisk programistycznych: Visual Studio (C#), Arduino (C++).

b) z zakresu baz danych MySQL Workbench, SQlite, DbBrowser, Xamp

U01.Potrafi samodzielnie i w grupie ustalić listę zadań, harmonogram prac, oszacować czas projektów, dobrać właściwe środki i narzędzia do realizacji zadań informatycznych z zakresu rozwiązań programistycznych oraz programistyczno-sprzętowych.

U02.Potrafi zaprojektować i zaimplementować DPU (Visio), Diagram klas (Visual Studio), model relacyjny (MySQL Workbench) na potrzeby realizacji zadania informatycznego.

U04.Potrafi w praktyce zaplanować i przeprowadzić realizację testów na potrzeby realizacji zadania informatycznego.

U05.Posiada wiedzę nt. inspekcji oprogramowania, potrafi omówić metodę Fagana

U06.Potrafi przy realizacji projektów informatycznych posłużyć się repozytorium BitBucket.

Metody i kryteria oceniania:

- uczestnictwo w zajęciach, realizowanie zadań programistycznych w trakcie zajęć (w przypadku nie skończenia w sali, należy dokończyć w domu i umieścić w folderze do kolejnych zajęć, w sytuacji gdy do dokończenia potrzebny jest sprzęt należy dokończyć należy na znaleźć czas na kolejnych zajęciach na dokończenie elementów które wymagają sprzętu.)

- kolokwium przy komputerze w formie zadania i rozmowy na przykładzie kodu

Zakres tematów:

Lab 1. Wstęp do budowania aplikacji z GUI 2h/15

Lab 2. Model relacyjny, diagram klas i praktyczna obsługa bazy danych 4h/15

Lab 3. Realizacja projektów sprzętowo programistycznych, planowanie projektu informatyczne 6h/15

Lab 4. Korzystanie z API, akwizycja danych pomiarowych - modelowanie UML w praktyce 8h/15

Lab 5. Rozwiązania wykorzystujące architektura bazy danych klient - serwer, akwizycja danych pomiarowych, testowanie 10h/15

Lab 6,7 Projektowanie GUI z wykorzystaniem elementów powiązanych z BD np. ComboBox 12h/15, 14h/15

Lab 8 Podsumowanie 15h/15

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy czwartek, 15:30 - 17:00, sala 109 (PS)
Piotr Kotlarz 15/14 szczegóły
2 każdy poniedziałek, 13:00 - 14:30, sala 107 (PS)
Piotr Kotlarz 14/14 szczegóły
3 każdy poniedziałek, 14:45 - 16:15, sala 107 (PS)
Piotr Kotlarz 14/14 szczegóły
4 każdy poniedziałek, 16:30 - 18:00, sala 107 (PS)
Piotr Kotlarz 8/14 szczegóły
5 każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15, sala 107 (PS)
Piotr Kotlarz 14/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.