Pedagogika 1300-BHP23P-SP
Wykład (WYK)
Semestr zimowy 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | 1. Tchorzewski A.M. de (red.),Współczesne konteksty wychowania, Bydgoszcz 2002. 2. KukołowiczT., M.Nowak Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, Lublin 1999. 3. Janowski A., Poznawanie uczniów. Zdobywanie informacji w p racy wychowawczej ,Warszawa 2002. 4. Gordon T. ,Wychowanie bez porażek w szkole, Warszawa 2007. 5. Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2003. |
||
Metody dydaktyczne: | metody pracy ze źródłami wykład kursowy |
||
Literatura: |
• Kwieciński Z. , Śliwerski B., Pedagogika . Podręcznik akademicki cz. I,II, Warszawa 2006. • Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 2000. • Śliwerski B., Nauczycielskie manewry wobec uczniów, IMPULS, Kraków 1996. • Hejnicka-Bezwińska T., O zmianach w edukacji. Konteksty, zagrożenia, możliwości. Bydgoszcz 2001. • Palka S., (red.) Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1998. • Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, Warszawa 2009. • Owczarska B., Materiały metodyczne do podręcznika Pedagogika T1-3., Gdańsk 2010. |
||
Efekty uczenia się: |
K_W39 K_U01 K_U02 K_U07 K_U27 K_U28 K_U29 K_K02 K_K05 K_K06 K_K07 W01- Student posiada elementarną – uporządkowaną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk. W02-Potrafi określić subdyscypliny pedagogiki ich terminologię, teorię i metodykę. W03-Potrafi opisać, rozpoznać w praktyce różne style nauczania. U01- Dokonuje krytycznej analizy teorii i koncepcji edukacyjnych. U02-Interpretuje zachowania uczniów w klasie szkolnej z wykorzystaniem wiedzy na temat procesów grupowych. U03-Student posiada umiejętność spójnego wypowiadania się na temat zagadnień pedagogicznych, korzystając z dorobku pedagogiki. K01-Dąży do własnego rozwoju pedagogicznego. K02- Współdziała i współpracować w grupie, przyjmując różne role. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
prezentacja, aktywność podczas zajęć |
||
Zakres tematów: |
1. Historyczność pedagogiki. 2. Analiza podstawowych pojęć w pedagogice: edukacja, wychowanie, kształcenie, nauczanie, uczenie się. 3. Teoretyczność i empiryczność pedagogiki; problem wielości języków pedagogiki. 4. Edukacja a rozwój człowieka – konteksty rozwoju człowieka. 5. Kompetencje nauczycieli a skuteczność oddziaływań i budowania relacji z uczniami. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 8:45 - 9:30,
sala 143 |
Anna Pawiak | 8/13 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek główny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.