Literatura uzupelniająca: |
Juchnowicz M. (red.), (2000) Strategia personalna w firmie Wyd. Difin, Warszawa.
Kiełtyka L., (2002) Komunikacja w zarządzaniu : techniki, narzędzia i formy przekazu informacji, Placet, Warszawa.
Lundy O., Cowling A., (2000) Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi , Oficyna Ekonomiczna : Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
Dale M., (2001) Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników, Oficyna Ekonomiczna: Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
Szałkowski A. (red.), (2000) Wprowadzenie do zarządzania personelem , Wydaw. Akademii Ekonomicznej, Kraków.
|
Literatura: |
Król H., Ludwiczyński A. (red.), (2006) Zarządzanie zasobami ludzkim: tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. Materiały do ćwiczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Król H., Ludwiczyński A. (red.), (2006) Zarządzanie zasobami ludzkimi: tworzenie kapitału ludzkiego organizacji Podręcznik, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Oleksyn T., (2008) Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji : kanony, realia, kontrowersje, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.
Pocztowski A., (2008) Zarządzanie zasobami ludzkimi : strategie, procesy, metody. Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Walkowiak R., (2007) Zarządzanie zasobami ludzkimi : kompetencje, nowe trendy, efektywność TNO i K "Dom Organizatora", Toruń.
|
Efekty uczenia się: |
W01-definiuje, wyjaśnia istotę i dynamikę zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych systemach z uwzględnieniem wpływu klasycznych szkół zarządzania
W03-wyjaśnia istotę i znaczenie podstawowych strategii zarządzania
W04- definiuje podstawowe pojęcia i metody z zakresu ZZL oraz rozróżnia i klasyfikuje podstawowe cele ZZL
U01- potrafi wyłonić i sklasyfikować elementy kultury organizacyjnej na przykładzie wybranej jednostki organizacyjnej.
U02- potrafi zaprojektować misje, wizje i cele organizacji w oparciu o ZZL
K01-potrafi pracować i współdziałać w grupie przyjmując różne role w grupie
|
Zakres tematów: |
1. Identyfikacja modeli zarządzania ludźmi w organizacji:
model tradycyjny,
model stosunków międzyludzkich,
model zasobów ludzkich.
2. Misja i wizja firmy jako elementy strategicznego zarządzania.
3. Zachowanie człowieka w organizacji – wybrane zagadnienia (spostrzegania świata społecznego i kwestia percepcji).
|