Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka prowadzenia kursów i szkoleń 1300-BHP24MPKISZ-SP
Wykład (WYK) Semestr letni 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: - Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki , PWSiP, 2009.
- Edukacja w czasach cyfrowej zarazy / Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna, Piotr Kołodziej, Adam Regiewicz, Janusz Waligóra, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016.

Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
wykład kursowy
Literatura:

- Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, PWN, W-wa, 2009

- Pytanie o cel kształcenia : zaproszenie do debaty / Piotr Zamojski, Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2010

- Kajdasz-Aouil M., Aouil B.: Wykorzystanie technologii informacyjnej w procesie ewaluacji przygotowania zawodowego nauczycieli, [W:] Ewaluacja jakości pracy nauczyciela, pod red. R.Cierzniewskiej, wyd. Akademii Bydgoskiej, 2003, s. 190-197

Efekty uczenia się:

W1-. Określi cele kształcenia z wykorzystaniem taksonomii

W2 - Rozumie zależność doboru czynników mających wpływ na efektywność kształcenia tj. cele, treści, zasady, metody nauczania, kompetencje nauczyciela a w szczególności najnowsze technologie kształcenia itp.

W3 - Zna i rozumie podstawowe rodzaje, funkcje i metody oraz kontroli efektów kształcenia. zna procedury układania testów osiągnięć szkolnych z wykorzystaniem TI

U1 -Potrafi analizować potrzeby adresatów kursu oraz opracować podstawowe formy planowania pracy nauczyciela – rozkład materiału kursu oraz konspekt pojedynczych zajęć z wykorzystaniem TI

U2- Potrafi opracować w odniesieniu do założonych efektów kształcenia odpowiedni pomoce dydaktyczne oraz test z wykorzystaniem TI

K1- Rozumie potrzebęciągłego zawodowego doskonalenia się i dokształcania

K2 – ma świadomość odpowiedzialności za współpracę w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach, Analiza literatury

Zakres tematów:

1. Taksonomie celów kształcenia – jako podstawa dla kontroli końcowej.

2. Zasady i metody wykorzystywane w szkoleniach BHP.

3. Dobór środków dydaktycznych z wykorzystaniem TI.

4. Konstruowanie testów końcowych.

5. Procesy ewaluacji kursu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 9:15 - 10:45, sala 143
Anna Pawiak 9/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek główny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)