Liczba godzin: |
45
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Kopcewicz J., Lewak S. (red.) 2012. Fizjologia roślin. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
Kozłowska M. (red.), 2007. Fizjologia roślin od teorii do nauk stosowanych, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Poznań
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia laboratoryjne
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Prezentacja multimedialna wprowadzająca w tematykę poszczególnych doświadczeń, eksperymenty krótkotrwałe i długoterminowe wykonywane przez studentów w zespołach, demonstracje niektórych doświadczeń przez osobę prowadzącą, omówienie wyników przeprowadzonych doświadczeń.
|
Literatura: |
Lewak S., Kopcewicz J., 2013. Fizjologia roślin. Wprowadzenie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
|
Efekty uczenia się: |
W01, W02, U01, U02, U03, K01, K03
|
Metody i kryteria oceniania: |
ocena z pisemnych kolokwiów, opracowań doświadczeń w formie protokołów doświadczalnych oraz referatów wg kryteriów:
50% do 60% punktów – 3,0
>60% do 70% punktów – 3,5
>70% do 80% punktów – 4,0
>80% do 90% punktów – 4,5
>90% punktów – 5,0
|
Zakres tematów: |
• Gospodarka mineralna roślin (niezbędność składników mineralnych w życiu rośliny) – obserwacje reakcji wzrostowych roślin na niedobór i nadmiar pierwiastków;
• Gospodarka wodna roślin – obserwacja zjawiska osmozy w układzie modelowym; obserwacje ruchów aparatów szparkowych i zjawiska gutacji;
• Fotosynteza – barwniki fotosyntetyczne (izolacja, oznaczanie jakościowe i ilościowe; badanie wpływu warunków zewnętrznych na proces fotosyntezy);
• Procesy oddechowe roślin – badanie aktywności oddechowej na podstawie pomiaru wydzielania dwutlenku węgla. Szkodliwy wpływ długotrwałego niedoboru tlenu na rośliny;
• Obserwacje wpływu hormonów roślinnych na kiełkowanie nasion, wzrost pędów i korzeni, rozwój roślin w warunkach kultur in vitro;
• Metabolity wtórne – funkcja biologiczna oraz zastosowanie w rolnictwie, przemyśle, ochronie środowiska i medycynie.
|