Literatura uzupelniająca: |
Olędzki J., Public relations i marketing medialny: zarządzanie komunikacją i wizerunkiem w nauce o mediach. 'Studia Medioznawcze" nr 4 (55) 2013.
Olędzki J., Czy PR-owcy zagrażają dziennikarstwu? Związki public relations z media agenda setting. "Zeszyty Prasoznawcze", nr 1 (213), 2013
Leksykon public relations. Praca zbiorowa pod red. J. Olędzkiego i D. Tworzydło. Wyd. Newsline Sp. z o. o., Bonus Liber Sp. z o. o. Rzeszów 2009
Balmer, John M. T. & Greyser, Stephen A. eds. (2003), Revealing the Corporation: Perspectives on identity, image, reputation, corporate branding, and corporate-level marketing, London, Routledge, ISBN 0-415-28421-X.
|
Literatura: |
Public Relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, red. M. Tabernacka, A. Szadok-Bratuń, Warszawa 2012
Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Warszawa 2009
Budzyński W., Public relations, strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008
Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Warszawa 2003
Paths C., Public Relations, Wydawnictwo: Express Publishing, 2016
Heaney K., Public Relations, Wydawca: Grand Central Pub Mass Market, 2017
|
Efekty uczenia się: |
KWI_W01 – – zna i świadomie posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu przedmiotu oraz wie o istocie dyskursu publicznego
KWI_W02 – posiada podstawową i rozszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy pracownika potrafiącego określić metody i formy kształtowania wizerunku oraz posiada wiedzę jaką rolę media odgrywają w warunkach współczesnego społeczeństwa informacyjnego,
KWI_U01 – potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z pracą w zakresie kreowania wizerunku instytucji publicznej, przez co świadomie uczestniczy w życiu publicznym,
KWI_U02 – potrafi przygotować materiał dziennikarski przeznaczony dla wszystkich typów mediów oraz
samodzielnie przeprowadzić strategię wizerunkową instytucji w ten sposób uczestnicząc w dyskursie publicznym,
KWI_K01- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o polityce
KWI_K02 - potrafi współdziałać i pracować w zespole przyjmując w nim różne role
|
Zakres tematów: |
1. Kształtowanie wizerunku instytucji publicznej:
a. - identyfikacja wizualna (corporate identity),
b. - identyfikacja funkcji (nazwa organów i instytucji),
c. - identyfikacja przez architekturę i wystrój wnętrz.
2. Podmioty biorące udział w kształtowaniu wizerunku instytucji publicznej:
a. - rzecznicy prasowi,
b. - biura prasowe,
c. - wydziały ds. promocji
d. - spin doktorzy,
e. - społeczni ambasadorowie.
3. Strategia wizerunkowa instytucji publicznej.
4. Zarządzanie wizerunkiem instytucji.
|