Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreowanie wizerunku instytucji 1000-Pt-RPR23KWI-SP
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Olędzki J., Public relations i marketing medialny: zarządzanie komunikacją i wizerunkiem w nauce o mediach. 'Studia Medioznawcze" nr 4 (55) 2013.
Olędzki J., Czy PR-owcy zagrażają dziennikarstwu? Związki public relations z media agenda setting. "Zeszyty Prasoznawcze", nr 1 (213), 2013
Leksykon public relations. Praca zbiorowa pod red. J. Olędzkiego i D. Tworzydło. Wyd. Newsline Sp. z o. o., Bonus Liber Sp. z o. o. Rzeszów 2009
Balmer, John M. T. & Greyser, Stephen A. eds. (2003), Revealing the Corporation: Perspectives on identity, image, reputation, corporate branding, and corporate-level marketing, London, Routledge, ISBN 0-415-28421-X.


Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
Metody dydaktyczne - inne: Ćwiczenia dyskusyjne, praca ze źródłem, analiza strategii wizerunkowych
Literatura:

Public Relations w sferze publicznej. Wizerunek i komunikacja, red. M. Tabernacka, A. Szadok-Bratuń, Warszawa 2012

Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Warszawa 2009

Budzyński W., Public relations, strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008

Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Warszawa 2003

Paths C., Public Relations, Wydawnictwo: Express Publishing, 2016

Heaney K., Public Relations, Wydawca: Grand Central Pub Mass Market, 2017

Efekty uczenia się:

KWI_W01 – – zna i świadomie posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu przedmiotu oraz wie o istocie dyskursu publicznego

KWI_W02 – posiada podstawową i rozszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy pracownika potrafiącego określić metody i formy kształtowania wizerunku oraz posiada wiedzę jaką rolę media odgrywają w warunkach współczesnego społeczeństwa informacyjnego,

KWI_U01 – potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z pracą w zakresie kreowania wizerunku instytucji publicznej, przez co świadomie uczestniczy w życiu publicznym,

KWI_U02 – potrafi przygotować materiał dziennikarski przeznaczony dla wszystkich typów mediów oraz

samodzielnie przeprowadzić strategię wizerunkową instytucji w ten sposób uczestnicząc w dyskursie publicznym,

KWI_K01- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o polityce

KWI_K02 - potrafi współdziałać i pracować w zespole przyjmując w nim różne role

Metody i kryteria oceniania:

Student jest oceniany na podstawie aktywności na zajęciach oraz przygotowanej i przedstawionej strategii wizerunkowej wybranej instytucji.

Zakres tematów:

1. Kształtowanie wizerunku instytucji publicznej:

a. - identyfikacja wizualna (corporate identity),

b. - identyfikacja funkcji (nazwa organów i instytucji),

c. - identyfikacja przez architekturę i wystrój wnętrz.

2. Podmioty biorące udział w kształtowaniu wizerunku instytucji publicznej:

a. - rzecznicy prasowi,

b. - biura prasowe,

c. - wydziały ds. promocji

d. - spin doktorzy,

e. - społeczni ambasadorowie.

3. Strategia wizerunkowa instytucji publicznej.

4. Zarządzanie wizerunkiem instytucji.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (parzyste), 9:15 - 10:45, (sala nieznana)
Magdalena Bierzyńska-Sudoł 6/6 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)