Marketing polityczny 1000-Pt35MP-SP
Wykład (WYK)
Semestr zimowy 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Egzamin | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | egzamin |
||
Literatura uzupelniająca: | • Dolińska D.( 2009). Społeczny wizerunek partii politycznych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. • Golinowski J., Kaszkur A., (red.), (2014). Dyskurs publiczny w praktykach społecznej kontestacji, Wydaw. UKW, Bydgoszcz. • Kolczyński M., Mazur M., Michalczyk S. (red.). (2009). Mediatyzacja kampanii politycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice . |
||
Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące wykład w toku problemowym |
||
Literatura: |
• Cwalina W., Falkowski A.(2006). Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk. • Wiszniowski R., Kasińska-Metryka A. (2012). Marketing polityczny Doświadczenia polskie, (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. • Kolczyński M., Mazur M., Michalczyk S. (red.). (2009). Mediatyzacja kampanii politycznych Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice . • Rittel S. J. (2008). Przestrzeń wyborcza, Kielce. |
||
Efekty uczenia się: |
W_01 Zna reguły funkcjonowania człowieka w przestrzeni publicznej; W_02, Zna metody i techniki komunikacyjnego wpływu na jednostki i zbiorowości. U_01, Posiada umiejętność przewidywania ludzkich zachowań, analizowania ich motywów oraz społecznych konsekwencji; U_02, Posiada kompetencje do kreowania i przeprowadzania zmian w różnych obszarach życia publicznego K_01, Rozumie konieczność krytycznej oceny wpływu tabloidyzacji polityki na życie publiczne. K_02, Jest przygotowany do działania w grupach i zespołach realizujących zadania w różnych strukturach społecznych; |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiotem oceny, będzie obszar umiejętności związanych z rozumieniem narzędzi kształtowania opinii publicznej w ustanawianiu granic dyskursu publicznego. Przedmiot ma kreować umiejętność analitycznego myślenia o wyborach politycznych z uwzględnieniem uwarunkowań marketingowych. Studenci powinni nabyć umiejętność posługiwania się specjalistycznym językiem z obszaru marketingu oraz wykorzystania narzędzi marketingowych do zaprojektowania i wykonania projektu kampanii. |
||
Zakres tematów: |
• Marketing polityczny, istota i geneza rozwoju; marketing polityczny a marketing handlowy analiza porównawcza; • Scena polityczna jako narzędzie oddziaływania, wykorzystywanie stereotypów, funkcjonalizacja języka polityki; elektorat wyborczy, jego specyfika i oczekiwania, przesłanki obojętności- uczestnictwa w polityce; • Ewolucja procedur organizacji kampanii politycznej, kampania premodernizacyjna, kampania modernizacyjna, kampania postmodernizacyjna; marketingowe podejście do organizacji kampanii, marketing mix. • Elektorat wyborczy, jego specyfika i oczekiwania, przesłanki obojętności- uczestnictwa w polityce. • Zasady konstruowania strategii wyborczej. • Wyborca cybernetyczny i reguły heurystyczne rządzące zachowaniem wyborcy. • Fazy organizacji kampanii wyborczej- metodyka badań rynku politycznego. • Fazy organizacji kampanii wyborczej- analiza strategiczna i wybór strategii. • Etapy i zasady budowy kampanii marketingowej. • Kryteria testowania kampanii, narzędzia kreowania wizerunku polityka. • Taktyki postępowania w realizacji kampanii; utwardzanie, poszerzanie, odwracanie, neutralizowanie. • Proces wdrożeniowy kampanii wyborczej- etapy rozumowania decyzyjnego. • Bariery współpracy z elektoratem i sposoby przełamywania oporu. • Praktyka implementacji planu kampanii. • Kampania negatywna i reakcje na kampanię negatywną. • Istotne cechy wizerunku kandydata. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co druga środa (parzyste), 9:15 - 10:45,
(sala nieznana)
|
Janusz Golinowski | 3/4 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.