Sztuka wystąpień publicznych 1000-BN11SWP-SP
Konwersatorium (KON)
Semestr zimowy 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | Booher D., Communicate with Confidence: How to Say it Right the First Time and Every Time, Nowy Jork 2011. Brockert S., Pokonać stres, Warszawa 2003. Cialdini R.B., Influence: The Psychology of Persuasion, Nowy Jork 2008. Gutman J., Jak sobie radzić ze stresem?, Kielce 2001. Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, Warszawa 2004. Łasiński G., Sztuka prezentacji, Poznań 2000. Oczkoś M., Sztuka poprawnej wymowy, czyli o bełkotaniu i faflunieniu, Warszawa 2007. Szmajke A., Autoprezentacja. Maski, pozy, mity, Olsztyn 1999. Uścińska B., Komunikacja wizerunkowa w mediach, Wrocław 2015. |
||
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia konwersatoryjne metody aktywizujące metody realizacji zadań ruchowych warsztaty |
||
Metody dydaktyczne - inne: | wystąpienia publiczne |
||
Literatura: |
Booher D., Zadbaj o swoją prezentację. Jak wyglądać z klasą, mądrze myśleć, przemawiać i działać, Warszawa 2016. Cieciarska-Zajdel B., Trening głosu, Warszawa 2012. Detz J., Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2002. Kania P., Wyraźnie… Dokładnie… Precyzyjnie… Recytacja i wystąpienia publiczne, Gdynia 2014. Lemmermann H., Komunikacja niewerbalna. Szkoła retoryki, Wrocław 1999. Lunden B., Rosell L., Techniki prezentacji. O sztuce przemawiania, angażowania i przekonywania, Gdańsk 2003. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca, rodzina, zabawa, Gdańsk 2010. Menard J. D, Jak występować publicznie, Warszawa 2009. Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia, Warszawa 2000. Rzędowska A., Rzędowski J., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Gliwice 2009. Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk 2006. Thiel E., Komunikacja niewerbalna. Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Wrocław 2008. Wiszniewski A., Jak przekonująco mówić i przemawiać, Warszawa-Wrocław 1994. |
||
Efekty uczenia się: |
W01: Student ma wiedzę nt. indywidualnej aktywności oraz roli i znaczenia prawidłowej komunikacji z innymi. U01: Student jest kompetentny, aby samodzielnie przygotować profesjonalne wystąpienie publiczne. U02: Student posiada umiejętności językowe, którymi potrafi się wykazać podczas wystąpień publicznych. K01: Student potrafi współpracować w grupie, ma świadomość jaką rolę w tym zakresie odgrywa efektywna komunikacja. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie do zajęć i aktywność (wystąpienia na zadany temat) warunki zaliczenia: zaliczenie ustne - wystąpienie publiczne na ocenę: 5.0 – odpowiednio skonstruowane i bardzo dobrze przedstawione wystąpienie na forum publicznym, 4,5-4,0 - odpowiednio skonstruowane i dobrze przedstawione wystąpienie na forum grupy, 3,5 -3,0 - odpowiednio skonstruowane i przedstawione wystąpienie na forum grupy |
||
Zakres tematów: |
Komunikowanie - komunikacja niewerbalna Pierwsze wrażenie Kreowanie własnego wizerunku Stres. Trema i sposoby jej przezwyciężania Rodzaje wystąpień publicznych – konstruowanie wystąpienia Umiejętności dobrego mówcy - warsztat Zachowanie się przed kamerą i mikrofonem Ćwiczenia artykulacyjne Argumentacja i perswazja Praca nad interpretacją tekstu Prezentacje multimedialne Przemawianie publiczne z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych - warsztat Sztuka debatowania Zaliczenie przedmiotu |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 14:30 - 16:00,
sala 301 |
Alina Kaszkur | 29/26 |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 16:15 - 17:45,
sala 301 |
Alina Kaszkur | 18/26 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek przy ulicy Poniatowskiego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.