Literatura uzupelniająca: |
Kachniewska M., Nawrocka E., Niezgoda A., Pawlicz A., 2012, Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Warwas I., Rogozińska-Pawełczyk A., 2016, Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź – wybrane fragmenty potrzebne do zajęć udostępnione przez prowadzącego zajęcia.
|
Literatura: |
Bielski I., 2015, Zarządzanie przedsiębiorstwem w dynamicznym środowisku, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki, Bydgoszcz,
Czermiński A., Grzybowski M., Ficoń K., 2001, Podstawy organizacji i zarządzania, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni, Gdynia,
Griffin R.W., 2014, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Herbst M., 2007, Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny, Wydawnictwo Naukowe “SCHOLAR”, Warszawa.
Kornak A., 2001, Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Rapacz A. (red.), 2001, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
|
Efekty uczenia się: |
W_01 – student definiuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwie/ instytucji/ organizacji funkcjonujące w literaturze przedmiotu oraz posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad/ procedur i instrumentów zarządzania i kierowania przedsiębiorstwem, instytucją/organizacją w branży turystycznej (K_W01, K_W05, K_W09).
W_02 – student zachowuje się na zajęciach z uwzględnieniem podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii (K_W07).
U_01 – student potrafi argumentować swoje opinie dotyczące metod i sposobów zarządzania oraz organizacji w przedsiębiorstwie, potrafi wykorzystać podstawowe techniki i narzędzia (w tym podstawowe metody coachingowe) do określenia znaczenia zarządzania w branży turystycznej (K_U01, K_U03).
|
Zakres tematów: |
Wybrana tematyka zajęć i omawiane na wykładzie zagadnienia:
- ustalenie kontraktu psychologicznego na linii wykładowca – studenci oraz określenie ram rezultatów przedmiotu do realizacji procesu dydaktycznego na bazie metod coachingu w edukacji,
- podstawowe pojęcia (zarządzanie i kierowanie, administrowanie, organizacja) oraz przedmiot badań nauki „organizacja i zarządzanie”,
- organizacja i jej otoczenie, w tym zasady tworzenia i rodzaje struktur organizacyjnych,
- zarządzanie firmą/organizacją - style i techniki zarządzania, style przywództwa, zarządzanie zespołem ludzi,
- zarządzanie strategiczne w turystyce, w tym planowanie i budowa strategii przedsiębiorstwa turystycznego, kanały dystrybucji dóbr i usług turystycznych (rekreacyjnych),
- zarządzanie finansami przedsiębiorstwa/organizacji, w tym znaczenie podejmowania decyzji inwestycyjnych, sposoby pozyskiwania środków pieniężnych w zakresie świadczenia usług turystycznych przy udziale funduszy unijnych,
- skuteczne negocjacje w biznesie – typy i style negocjowania, taktyki i techniki negocjacyjne,
- specyfika zarządzania firmami z sektora turystyki i rekreacji – przykłady z branży turystycznej.
|