Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
F. Longchamps, Założenia nauki administracji, Wrocław 1991.
Błaś A., Boć J., Jeżewski J., Administracja publiczna, Wrocław 2003.
Łukasiewicz, J. (red.), Nauka administracji wobec wyzwań współczesnego państwa prawa, Rzeszów 2002.
E.Knosala, Zarys teorii decyzji w nauce administracji, Warszawa 2011.
Nauka administracji, red. B.Kudrycka, B.G.Peters, J.P.Suwaj, Warszawa 2009.
Kwartalnik "Administracja. Teoria.Dydaktyka.Praktyka"
|
Metody dydaktyczne: |
wykład monograficzny
|
Literatura: |
J.Szreniawski, Wstęp do nauki administracji
Z.Leoński, Nauka administracji, Warszawa 2010
H.Izdebski, M.Kulesza, Administracja publiczna
E.Knosala, L.Zacharko, A.Matan, Nauka administracji
J.Łukasiewicz, Zarys nauki administracji
Nauka administracji, red. Z.Cieślak, Warszawa 2017
|
Efekty uczenia się: |
W01 Zna i rozumie terminologię używaną w naukach administracyjnych
W02 Ma elementarną wiedzę o miejscu nauk administracyjnych w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami, a także o naukach pomocniczych względem tych nauk
W03 Ma wiedzę o narzędziach wyszukiwawczych w zakresie nauk administracyjnych oraz dyscyplin z nimi powiązanych
U01 Potrafi wykorzystywać wiedzę administracyjną do realizacji zadań związanych z pracą zawodową
U02 Poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu nauk administracyjnych
U03 Identyfikuje normatywno-administracyjne ugruntowanie różnych instytucji społecznych i ekonomicznych
K01 Jest przygotowany do realizacji projektów administracyjno-społecznych i uczestnictwa w instytucjach publicznych ze świadomością uwarunkowań administracyjno-prawnych
K02 Ma świadomość znaczenia norm administracyjno-prawnych dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa
|
Metody i kryteria oceniania: |
sprawozdanie z lektury oraz zaliczenie pisemne w formie testu z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.
Kryteria oceniania:
a) ocena bdb - powyżej 90% wymaganej wiedzy i umiejętności,
b) ocena db+ - powyżej 80% wymaganej wiedzy i umiejętności,
c) ocena db - powyżej 70% wymaganej wiedzy i umiejętności,
d) ocena dst+ - powyżej 60% wymaganej wiedzy i umiejętności,
e) ocena dst - powyżej 50% wymaganej wiedzy i umiejętności.
|
Zakres tematów: |
Pojęcie nauki administracji, pojęcie administracji, pojęcie administracji publicznej, funkcje administracji publicznej, rozwój nauki administracji na świecie i w Polsce, ustrój państwa a administracja, prawo a administracja, podstawy doktrynalne ustroju administracji publicznej, struktury administracyjne, typy jednostek administracyjnych, kierownictwo w administracji, kadry administracji, formy aktywności administracji, kontrola działalności administracji
|