Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing i reklama 1000-ISP23MR-SP
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2018/19

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001
2. Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Wydawnictwo TRIO, Warszawa 2002
3. Gajlewicz M., Techniki perswazyjne. Podstawy, Difin, Warszawa 2009
4. Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006
5. Heath R., Ukryta moc reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006
6. Berry J.M., Lindof G., Data Mining Techniques: For Marketing, Sales, and Customer Support, John Wiley & Sons, Inc. New York, NY, USA 1997

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody dyskusyjne
Literatura:

1. Kotler P, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002

2. Harackiewicz T, Rydel M., Podstawy marketingu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2003

3. Altkorn J., Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999

4. De Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003

5. Olins W, O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004

6. Ogilvy D, O reklamie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2013

7. Veksner S, 100 idei, które zmieniły reklamę, Top Mark Centre, London 2015

8. Dariusz Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005

9. Cialdini R, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2008

10. Murdoch A., Kreatywność w reklamie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2004

11. Jones J. Ph., Jak działa reklama, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004

12. Kall J., Reklama, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994

13. Caples J, Skuteczna reklama, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001

14. Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, TRIO, Warszawa 2003.

15.Sullivan Luke, Spoty, plakaty i slogany. Jak tworzyć lubiane reklamy, Wydawnictwo One Press, 2007.

16.Wiedza o reklamie, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Szkolne PWN, Seria: Park Edukacja, 2009.

Efekty uczenia się:

MiR_W01 - posiada wiedzę na temat relacji pomiędzy poszczególnymi pomiotami, organami oraz instytucjami w społeczeństwie

MiR_W02 – ma wiedzę o roli działań marketingowych i reklamowych w procesie kształtowania innowacyjności i zarządzania sferą publiczną wpływających na funkcjonowanie nowoczesnego społeczeństwa,

MiR_U01 – za pomocą narzędzi, technik i kanałów komunikacji stosowanych w marketingu i reklamie potrafi popularyzować nowoczesne rozwiązania w firmach/organizacjach/instytucjach,

MiR_K01 - potrafi współdziałać i pracować w działach i agencjach marketingowych oraz reklamowych tworząc w nich zespoły efektywnych pracowników.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach.

- Przygotowanie strategii marketingowej lub reklamy.

Zakres tematów:

1. Główne założenia marketingu mix (produkt, cena, miejsce, promocja).

2. Plan marketingowy.

3. Budowa i zarządzanie marką.

4. Segmentacja rynku.

5. Promotion mix (reklama, public relations i sponsoring, sprzedaż osobista, promocja sprzedaży, eventy, sponsoring).

6. Misja wizja, marka, cele biznesowe w przedsiębiorstwie.

7. Budowa i zarządzanie marką.

8. Identyfikacja wizualna.

9. Analiza SWOT.

10. Reklama w procesie komunikacyjnym .

11. Strategie komunikacyjne.

12. Planowanie i realizacja kampanii reklamowej.

13. Bohaterowie i podmioty w reklamie.

14. Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych. Rola emocji w reklamie.

15. Wady i zalety mediów reklamowych.TV.

16. Reklama społeczna.

17. Tekst reklamowy jako gatunek. Budowa i funkcje komunikatu reklamowego.

18. Narzędzia i techniki reklamy, strategie komunikacyjne.

19. Schematy ramowe w reklamie – analiza wybranych reklam.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:00 - 12:30, sala 302
Magdalena Bierzyńska-Sudoł 20/21 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Poniatowskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)