1. Pojęcie zdrowia w różnych kontekstach, zdrowie w ujęciu tradycyjnym i integralnym, wielowymiarowość zdrowia;
2.Umiejętności życiowe (UŻ) jako podstawa wychowania do zdrowia, uwarunkowania i skutki ich niskiego poziomu; UŻ w podstawie programowej wychowania fizycznego; samoocena UŻ;
3.Coaching w edukacji: coachingowe metody, strategie nauczania i wychowania do umiejętności życiowych i zdrowia w ujęciu integralnym;
4. Zasady motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych;
5. Zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania;
6. Zachowania pro- i antyzdrowotne; biologiczne konsekwencje palenia tytoniu oraz marihuany, picia alkoholu i używania innych substancji psychoaktywnych (coaching zdrowia);
7. Uzależnienia behawioralne i ich wpływ na zdrowie;
8. Zastosowanie przez nauczyciela wf podstawowych technik badawczych do oceny zdrowia, w tym jego pozytywnych mierników. Dokonanie samooceny zdrowia (wypełnienie inwentarzy i ankiet diagnostycznych i podsumowanie własnych wyników);
9. Mierniki zdrowia (pozytywne i negatywne);
10. Mechanizm działania oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju somatycznym i sprawności fizycznej organizmu związanych z hiper i hipokinezją;
11. Efekty prozdrowotnej aktywności fizycznej w procesie kształtowania sprawności i wydolności fizycznej;
12. Trening zdrowotny– ogólne zasady stosowania ćwiczeń prowadzących do dobrostanu;
13. Znaczenie aktywności fizycznej w profilaktyce oraz w ograniczeniu stosowania substancji psychoaktywnych;
14. Edukacja zdrowotna w szkole-praca nauczyciela ukierunkowana na doskonalenie jakości życia uczniów; kompetencje edukatora zdrowia;
15. Ogniwa procesu edukacji zdrowotnej. schemat prakseologiczny, a spirala edukacyjna (w tym cel główny - idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych).
|