Część I Diagnozowanie i rozwijanie własnych umiejętności interpersonalnych 1100-POP11DIR-SP
Laboratorium (LAB)
Semestr zimowy 2019/20
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | Rosenberg M. (2006). Edukacja wzbogacająca życie. Warszawa: Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza. Cialdini R.B. (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk: GWP. Barge J. Kevin, Morreale Shewryn P, Spitzberg Brian H. Komunikacja między ludźmi (2015). Komunikacja między ludźmi, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||
Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody dyskusyjne metody kooperatywne warsztaty zajęcia realizowane innymi metodami |
||
Literatura: |
Geldard K. (2004). Rozmowa, która pomaga. Gdańsk: GWP. Rosenberg M. (2003). Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Warszawa: Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza |
||
Metody i kryteria oceniania: |
100% frekwencja na zajęciach oraz aktywność podczas zajęć. |
||
Zakres tematów: |
Zajęcia rozwijające umiejętności interpersonalne stanowią rozwojową i pogłębiającą świadomość formę zajęć o charakterze doświadczeń grupowych. Celem ich jest rozwój osobisty, doskonalenie więzi międzyludzkich i integracja grupy. Podczas zajęć każdy może przyjrzeć się osobistym zasobom i ograniczeniom. Jest to spotkanie z innymi ludźmi na poziomie daleko wykraczającym poza codzienne normy komunikacyjne. Stwarzane są tu sytuacje, w których student zdobędzie wiedzę na temat własnych indywidualnych strategii budowania lub unikania relacji z innymi ludźmi, mechanizmów obronnych jakie wykorzystuje się w codziennym życiu. Student ma szansę opanować umiejętności efektywniejszej współpracy z innymi, lepszego współżycia w grupie, poprawnej komunikacji, budowania dobrego klimatu, identyfikacji z grupą. 1. Zasady pracy w grupie. 2. Zasady sprzyjające nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktu. 3. Doskonalenie umiejętności komunikowania się w relacjach z innymi ludźmi (umiejętności: słuchania, parafrazowania, odzwierciedlania, wyrażania empatii) 4. Umiejętność rozpoznawania, nazywania i komunikowania przeżywanych emocji, opinii. 5. Rozpoznawanie ról grupowych, udzielanie informacji zwrotnych i podejmowanie decyzji w grupie. 7. Asertywność w relacjach - określanie własnych granic psychologicznych, stanowcze wyrażanie siebie, reagowanie na krytykę oraz pochwały. 8. Prace indywidualne związane z własnym rozwojem. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
jednokrotnie, środa (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 16:00,
sala 21 jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 16:00, sala 21 jednokrotnie, czwartek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 16:00, sala 21 |
Wioletta Junik | 15/16 |
szczegóły![]() |
2 |
jednokrotnie, środa (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 16:00,
sala 21 jednokrotnie, czwartek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 16:00, sala 21 jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 16:00, sala 21 |
Wioletta Junik | 11/16 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Pawilon |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.