Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aplikacje uniwersalne Windows 1300-Inf-PB24AUW-SP
Wykład (WYK) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. https://developer.microsoft.com/pl-pl/windows/apps
2. https://developer.microsoft.com/pl-pl/windows/develop/app-certification-kit
3. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/get-started/whats-a-uwp
4. https://www.w3schools.com/xml/

Metody dydaktyczne: wykład kursowy
Metody dydaktyczne - inne: wykład, prezentacja multimedialna, materiały elektroniczne
Literatura:

E-book:

1. http://www.c-sharpcorner.com/ebooks/universal-windows-platform-complete-solution

2. https://www.syncfusion.com/resources/techportal/details/ebooks/UWP_Succinctly

Efekty uczenia się:

W1, W2

Metody i kryteria oceniania:

Znajomość treści prezentowane na wykładzie jest niezbędna do prawidłowego wykonania i zaliczenia projektu.

Zaliczenie wykładów na podstawie ustnego zaliczenia projektu – aplikacji w systemie Windows Mobile 10 lub UWP.

Zakres tematów:

Specyfika urządzenia mobilnego i stacjonarnego. Grupa docelowa, design, platforma, interfejs użytkownika. Funkcje i obsługa urządzenia. Wykorzystywane narzędzia i technologie. Hello, World!. Obsługa emulatora.

Specyfika aplikacji na urządzenia mobilne i stacjonarne. Języki deklaratywne. xml w środowisku Visual Studio oraz w systemie Windows 10. Składnia xml.

Technologia XAML. Programowanie – podstawowe elementy. Środowisko programistyczne, szablony. Standardowe pliki projektu. Struktura projektu.

Budowa aplikacji. Przestrzeń nazw, klasa Application. Układ elementów – Canvas, StackPanel, Grid.

Podstawowe kontrolki i zdarzenia. Procedury zdarzeniowe, konwencje nazywania. Zarządzanie zdarzeniami w programie. Użycie środowiska programistycznego do budowy procedur zdarzeniowych. Zdarzenia a XAML.

Budowa interfejsu użytkownika z użyciem gotowych komponentów.

Nawigacja oraz wykorzystanie ekranu dotykowego. Gesty.

Czas. Binding. Zachowanie stanu aplikacji – isolated storage. Funkcje standardowe systemu - launchers, choosers.

Model rozpowszechniania oprogramowania – Windows Store. Warunki i sposób korzystania z Windows Store: dystrybucja, konto, urządzenia developerskie, integracja z aplikacją. Wymagania formalne.

Sensory – wykorzystanie i oprogramowanie. Biblioteka MonoGame.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 8:00 - 9:30, sala 112A (PS)
Grzegorz Zych 15/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)