Komunikacja niewerbalna w reklamie 1000-D23KNwR-SP
Laboratorium (LAB)
Semestr zimowy 2019/20
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura uzupelniająca: | Dale G. Leathers, "Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania", Warszawa 2007; Antoni Benedikt, "Mowa ciała", Wrocław 2002; Philippe Turchet, "Mowa ciała. Zrozumieć człowieka po jego gestach", Warszawa 2006; Patti Bellantoni, "Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie", Warszawa 2016; Nono Dragović & Katarzyna Dragović, "Reżyseria filmu reklamowego", Warszawa 2012; Eliza Williams, "How 30 Great Ads Were Made. From Idea to Campaign", London 2012. |
||
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia laboratoryjne |
||
Metody dydaktyczne - inne: | analiza materiałów audiowizualnych |
||
Literatura: |
Radosław Sajna, "Kolory, zwierzęta, tańce... Niesamowity świat niewerbalny w reklamach telewizyjnych (ujęcie globalne)", Chicago 2008 (książka dostępna także w wersji elektronicznej - darmowej, na stronie internetowej autora, pod adresem: http://radoslawsajna.info/ksiazki-books-libros); Michał Makowski, "Niewerbalna komunikacja w reklamie telewizyjnej. Zastosowanie i oddziaływanie", Warszawa 2017. |
||
Efekty uczenia się: |
W01 (K_W03) - student ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie procesów komunikacyjnych, zwłaszcza w odniesieniu do komunikacji niewerbalnej; W02 (K_W08) - student ma podstawową wiedzę na temat reklamy, szczególnie dotyczącej zastosowania w niej komunikacji niewerbalnej; U01 (K_U03) - student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizy zjawisk w obserwowanej i przeżywanej rzeczywistości - zwłaszcza w odniesieniu do komunikacji niewerbalnej w reklamie; K01 (K_K07) - student przewiduje społeczne oddziaływanie interpretowanych przekazów reklamowych i różnych skutków tegoż oddziaływania. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
praca analityczna zaprezentowana w formie pokazu multimedialnego (ok. 10-12 min): - na ocenę dostateczną – poprawne wyodrębnienie relewantnych niewerbalnych komponentów reklam/y - na ocenę dobrą – prawidłowe rozpoznanie zarówno głównych, jak i peryferyjnych niewerbalnych komponentów reklam/y, trafna interpretacja stopnia ich perswazyjności - na ocenę bardzo dobrą – wyodrębnienie wszystkich niewerbalnych komponentów reklam w wybranej grupie produktowej/grupie tematycznej, prawidłowa interpretacja stopnia ich perswazyjności z uwzględnieniem zmiennych związanych z medium i odbiorcą |
||
Zakres tematów: |
1. Obrazowe źródła uzupełnień sensu w reklamowych grach semantycznych i scenariuszach deleksykalizacyjnych 2. Motywy i symbole kulturowe 3. Niewerbalna ekspresja emocji – bohater reklamy i jego zachowania 4. Muzyka w reklamie – dominanta i tło 5. Semantyka koloru w oddziaływaniu reklamowym 6. Ekotrendy w reklamie – inicjatywy ekologiczne, obrazy natury i zwierzęta 7. Oddziaływanie humorem 8. Rekwizyty autorytetu, celebrity endorsement – ambasador/twarz marki, problem dopasowania 9. Seksualność w reklamie – estetyka i etyka 10. Niezwykły outdoor – reklama ambientowa 11. Reklama a merchandising i product placement 12. Nowe tendencje w marketingu – AR i VR w reklamie |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 11:00 - 11:45,
sala 1.44 |
Wiesław Czechowski | 12/12 |
szczegóły![]() |
2 |
każda środa, 11:50 - 12:35,
sala 1.44 |
Wiesław Czechowski | 11/12 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Biblioteka Główna UKW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.