Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Kruczek Z., 2008, Parki tematyczne jako flagowe atrakcje turystyczne. Rozwój i globalizacja, Turystyka Kulturowa, nr 3, s. 29-40.
Pawłowska K., 2008, Ogród sensoryczny, Dźwięk w krajobrazie jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego, t. XI, s. 143-152.
Rogowski M., 2016, Multisensoryczność krajobrazu jako inspiracja w kreowaniu produktu turystycznego, „Turyzm”, 26/2 (https://czasopisma.uni.lodz.pl/turyzm/article/view/1685).
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia terenowe metody aktywizujące metody dyskusyjne metody gier dydaktycznych metody pracy ze źródłami zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
przy wykorzystaniu komputerów z dostępem do Internetu
|
Literatura: |
Lubowiecki-Vikuk A. P., Paczyńska-Jędrycka M., 2010, Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Smalec A., 2015, Gry miejskie oraz questing jako formy komunikacji i kreowania wizerunku regionu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (nr 867) – Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 40, s. 193-205.
Woynarowska B., 2008, Edukacja zdrowotna - podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
|
Efekty uczenia się: |
W_02 – student posiada wiedzę w zakresie najważniejszych problemów i procesów społeczno-gospodarczych i kulturowych mających wpływ na identyfikację współczesnych trendów zachodzących w turystyce i rekreacji (K_W02)
W_03 – student posiada wiedzę w zakresie technik i narzędzi badawczych umożliwiających planowanie i przeprowadzanie badań dot. współczesnych tendencji i trendów panujących na rynku usług turystycznych (K_W03, K_W06)
U_01 – wykazuje umiejętność selekcjonowania informacji dot. współczesnych tendencji w turystyce i rekreacji, w tym stosowania różnorodnych strategii wyszukiwania i przeglądania informacji w Internecie celem poszerzania swojej wiedzy (K_U01, K_U02)
K_01 – student rozumie konieczność ciągłego poszerzania swojej wiedzy (K_K01, K_K02, K_K03)
|
Metody i kryteria oceniania: |
1. Komplet wykonanych zadań/ prac/ projektów z podziałem na omawiane tematy.
2. Aktywny udział w zajęciach i zaangażowanie w organizację oraz przeprowadzanie projektów.
3. Lista obecności (dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność).
|
Zakres tematów: |
Studenci wykonują ćwiczenia pozwalające na praktyczne odzwierciedlenie poznawanych (w trakcie wykładu) podstaw teoretycznych. Jednocześnie ćwiczą umiejętność pracy w zespole. Wybrana tematyka zajęć i związane z nią prace to:
- udział studentów w plenerowej zabawie edukacyjnej obrazującej w jaki sposób człowiek (w tym turysta) doświadcza wszystkimi zmysłami multisensoryczność krajobrazu ---> następnie dyskusja,
- m.in. przy wykorzystaniu komputerów z dostępem do Internetu
przygotowanie projektu grupowego (wraz z proponowaną wizualizacją) ścieżki sensorycznej w parku przeznaczonej dla osób dorosłych/dojrzałych/starszych ---> następnie dyskusja,
- wyjście studialne do "Niewidzialnego domu" w Toruniu (opcjonalnie innego miejsca/obiektu znajdującego się na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego) stanowiącego przykład sztucznej atrakcji turystycznej wpływającej na rozwój najnowszych form turystyki poznawczej,
- merytoryczne opracowanie questu (dot. wyprawy odkrywczej) dla młodzieży szkolnej w wieku 13-15 lat, a następnie przeprowadzenie stworzonej gry z uczniami Szkoły Podstawowej nr 63 w Bydgoszczy (klasa VIII).
|