Literatura uzupelniająca: |
- Mikos von Rohrscheidt A., 2014, Współczesne przewodnictwo miejskie. Metodyka i organizacja interpretacji dziedzictwa, Wydawnictwo PROKSENIA & Kul.Tour.pl, Kraków - Poznań - wybrane fragmenty do zajęć udostępnione przez prowadzącego,
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 238),
- Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 548).
|
Literatura: |
- https://tvn24bis.pl/biznes-dla-ludzi,106,m/biznes-dla-ludzi-co-bankructwo-biura-podrozy-oznacza-dla-klientow,870252.html
- Kruczek Z. (red.), 2009, Obsługa ruchu turystycznego. Teoria i praktyka, Wydawnictwo „Proksenia”, Kraków – wybrane fragmenty.
- Kruczek Z. (red.), 2014, Kompendium pilota wycieczek, Wydawnictwo „Proksenia”, Kraków.
- Kruczek Z., Wajdzik M.., 2013, Metodyka i technika pracy pilota – rezydenta, Seria – Biblioteka Metodyczna Turystyki, Wydawnictwo „Proksenia”, Kraków,
- Nowak R., 2014, Znaczenie metodyki jako przedmiotu kształcenia kandydatów na pilotów wycieczek po deregulacji [w:] Z. Kruczek (red.), Pilotaż i przewodnictwo turystyczne po deregulacji, Materiały z IX Forum Pilotażu i Przewodnictwa, seria – monografie, Wydawnictwo „Proksenia”, Kraków.
|
Efekty uczenia się: |
W_01 – student zna podstawowe pojęcia oraz terminy z zakresu pilotażu wycieczek i rezydentury funkcjonujące w literaturze przedmiotu [K_W01].
W_02 – student wykorzystuje wiedzę, narzędzia i metody badawcze w tworzeniu własnych projektów turystycznych uwzględniając prawidłową interpretację procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb rozwoju turystyki i rekreacji [K_W04, K_W06].
|
Zakres tematów: |
- Sylwetka zawodowa pilota turystycznego i rezydenta - podobieństwa i różnice; pilot w roli rezydenta,
- prawne uwarunkowania pracy rezydenta (w tym m.in. wymagania pracodawców, odpowiedzialność zawodowa, pełnomocnictwa etc.),
- metodyka i technika pracy rezydenta przy obsłudze polskich grup turystycznych za granicą,
- spotkanie z praktykiem – rezydentem biura podróży (opcjonalnie pilotem wycieczek międzynarodowych lub pilotem-rezydentem),
- sytuacje trudne i awaryjne w pracy pilota - rezydenta; dbałość o przestrzeganie zasad BHP podczas pracy z turystami.
|