WIEDZA – student:
W01 wyjaśnia specyfikę historii jako przedmiotu nauczania (K_W02) – (N_WO2.2.)
W02 zna wyniki badań diagnostycznych dotyczących umiejętności historycznych uczniów prowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych (K_W02) – (N_W2.1.f.)
W03 definiuje podstawowe terminy z zakresu dydaktyki historii (K_W04) – (N_WO2.2.)
W04 rozpoznaje metody, formy i środki dydaktyczne wykorzystywane przez Koleżankę/ Kolegę-nauczyciela (K_W04) – (N_W2.1.j.)
W05 opisuje przygotowania do reformy edukacji i tłumaczy jej skutki dla szkół w Bydgoszczy (K_W07) – (N_W2.1.f.)
W06 charakteryzuje metody i narzędzia badawcze wykorzystywane przez dydaktyków historii prowadzących badania diagnostyczne i innowacyjne (K_W16) – (N_W2.5.a.)
UMIEJĘTNOŚCI – student:
U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego korzysta z literatury przedmiotu oraz analizuje aktualnie obowiązujące akty prawne dotyczące nauczania historii w szkole (K_U01) – (N_U2.2.d.)
U02 dobiera sposób komunikacji oraz metody nauczania-uczenia się i formy sprawdzania osiągniętych efektów do celów kształcenia i treści nauczania historii w szkole ponadpodstawowej (K_U05) – (N_UO1.3; N_U2.2.c.)
U03 projektuje lekcje historii w szkole uwzględniając wyniki badań dotyczących myślenia historycznego, kształtowania świadomości historycznej, rozwoju zainteresowań, teorii motywacji oraz pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych (K_U09) – (N_UO1.3; N_U2.2.c.; N_U2.2.e.)
U04 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U12) – (N_UO1.4; N_U2.2.c.)
U05 inicjuje aktywność uczniów, wspiera ich samodzielność i kreatywność (K_U15) – (N_U2.2.e.; N_U2.2.g.; N_U2.2.h. )
U06 kontroluje pracę uczniów w zespołach zadaniowych (K_U15) – (N_U2.2.e.; N_U2.2.i.; N_U2.2.k.)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE student:
K01 dba o doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania myśli i argumentowania wypowiadanych opinii (K_K03) – (N_K2.3.d.; N_K2.3.e.)
K02 ma świadomość odpowiedzialności za głoszone poglądy (K_K03) – (N_KO1.6; N_K2.3.d.; N_K2.3.e.)
K03 korzysta z oferty wybranych instytucji oświatowych i kulturalnych upowszechniających oraz popularyzujących wiedzę historyczną (K_K07; K_K08) – (N_K2.3.a.; N_K2.3.b.)
K04 włącza się w działania bydgoskich instytucji oświatowych i kulturalnych propagujących wiedzę historyczną i kulturę pamięci wśród dzieci i młodzieży (K_K07; K_K08) – (N_K2.3.b.; N_K2.3.g.)
K05 aktywnie uczestniczy w pracy zespołu; stosuje się do wskazówek kierownika zespołu (K_K09) – (N_KO1.7; N_K2.3.b.; N_K2.3.g.)
K06 wywiązuje się przydzielonych zadań oraz obowiązków wynikających z pełnionej w zespole roli (K_K09) – (N_KO1.7)
K07 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka/ nauczyciela/animatora działalności środowiskowej i popularyzatora wiedzy historycznej (K_K10) – (N_KO1.6; N_KO1.7; N_K2.3.d.; N_K2.3.g.)
|