Przedmiot społeczny I 1300-ITI12PS1-SD
Wykład (WYK)
Semestr letni 2019/20
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | 1.Łukasiewicz J., Eksplozja ignoracji: czy rozumiemy cywilizację przemysłową, Wyd. Oficyna naukowa, Warszawa 2000. 2. Postman N., Technopol. Triumf techniki nad kulturą, Państwowy, Instytut Wydawniczy, Warszawa 1995. 3. Bech U., Społeczeństwo ryzyka, Warszawa 2002. 4. Ciż B., Kajdasz-Auil M., Chronologia progresu technicznego, Wyd. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2004. 5. Encyklopedia FAKTU 100 wynalazków które zmieniły świat, Warszawa 2008. |
||
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny |
||
Metody dydaktyczne - inne: | metody inne związane z nauczaniem zdalnym |
||
Literatura: |
1. Simmons J., 100 najwybitniejszych uczonych wszechczasów, Wydawnictwo Świat Książki, Wyd. II, Warszawa 2006. 2. Felder D., 100 kobiet które miały największy wpływ na dzieje ludzkości, Wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 1998. 3. Boorstin D., Odkrywcy, dzieje ludzkich odkryć i wynalazków, Wydawnictwo Bertelsmman Media, Warszawa 2001. 4. Philbin T., 100 najważniejszych wynalazków w historii, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2004. 5. Baturo W. (red.), Technika. Spojrzenie na dzieje cywilizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. |
||
Efekty uczenia się: |
W1 Podsiada podstawową wiedzę w zakresie współczesnej nauki, techniki, działalności inicjacyjnej w ujęciu historycznym. W2 Posiada podstawową wiedzę w zakresie rewolucji naukowo- technicznej i przemysłowej i jego przemian cywilizacji ludzkości. W3 Posiada podstawową wiedzę z zakresu charakterystyki pokoleń rozwoju techniki. W4 Posiada praktyczną wiedzę w zakresie przyszłości rozwoju nauki i techniki oraz jego prognozowania. U1 Potrafi pozyskiwać informację z literatury przedmiotu na temat postępu naukowo-technicznego od starożytności do czasów współczesnych. U2 Potrafi właściwie interpretować informacje i opinie dotyczące osiągnięć techniki innych aspektów działalności inżynierskiej w sposób powszechnie zrozumiany. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w dyskusji podczas zajęć, prezentacje multimedialne, opracowania na zadany temat |
||
Zakres tematów: |
1. Człowiek w erze agrarnej, industrialnej i informacyjnej. 2. Granice wiedzy fizycznej i technicznej świata. 3. Początki rewolucji naukowej i antycznej, początki nauk klasycznych, początki rewolucji naukowo-technicznej i przemysłowej. 4. Miejsce pokolenia cichego, pokolenia Baby boomers, pokolenia X, Y, Z i Alfa w historii rozwoju nauki i techniki, teraźniejszości i przyszłości. 5. Osobowości rozwoju współczesnej techniki. 6. Znaczenie rewolucji komputerowej dla człowieka. 7. Przyszłość rozwoju nauki i techniki, współczesne prognozowanie. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi wtorek (nieparzyste), 16:00 - 17:30,
sala 143 |
Anna Pawiak | 7/7 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek główny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.