Liczba godzin: |
30
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Pamięć zbiorowa i kulturowa, pod red. M. Saryusz-Wolskiej, Kraków 2009
2. M. Halbwach, Społeczne ramy pamięci, Warszawa 2008
3. Pamięć i pytania o tożsamość, pod red. T. Horbowskiego i P. Kosiewskiego, Warszawa 2013
4. Tożsamość w społeczeństwie współczesnym: popkulturowe [re]interpretacje, pod red. A. Gromadzkiej-Melasik, Z. Melasika, 2012
5. Pamięć – przestrzeń – tożsamość, pod red. S. Kapralskiego, Warszawa 2010
6. M. Pollack, Topografia pamięci, Wołowiec 2017
7. Pejzaże tożsamości. Teoria i empiria w perspektywie interdyscyplinarnej, pod red. E. Litak, R. Furman, H. Bożka, Kraków 2011
8. Konstrukcje i destrukcje tożsamości, t. III, Narracja i pamięć, pod red. E. Golachowskiej i A. Zielińskiej, Warszawa 2014
9. Pamięć zbiorowa i tożsamość w Europie Środkowo-Wschodniej: kontynuacja, konflikt, zmiana, pod red. E. Jurczyńskiej-McCluskey, P. Bałdys, K. Piątek, Bielsko-Biała 2012
10. (Kon)teksty pamięci. Antologia, pod red. K. Kończal, Warszawa 2014
|
Metody dydaktyczne: |
wykład kursowy
|
Metody dydaktyczne - inne: |
wykład
|
Literatura: |
1. Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, pod red. M. Saryusz-Wolskiej, R. Traby, Warszawa 2014
2. A. Assman, Między historią a pamięcią. Antologia, Warszawa 2013
3. Z. Bokszański, Tożsamości zbiorowe, Kraków 2007
|
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W02, K_W04, K_W14, K_U)#, K_U06, K_K07
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium składające się z 3 problemów do rozwiązania: Jak pamięć rodzinna, pamięć lokalna o pamięć narodowa wpływają na tożsamość
5,0 > 91% - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty
4,5 = 81-90% - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami
4,0 = 71-80% - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów
3,5 = 61-70% - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami
3,0 = 51-60% - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami
2,0 < 50% - brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia
|
Zakres tematów: |
1. Pamięć i tożsamość jako kategorie poznawcze. Pojęcia, metodologia badań
2. Pamięć jako kategoria rzeczywistości społeczno-kulturowej
3. Pamięć jako fenomen kulturowy.
4. Kultura pamięci i pamięć kulturowa
5. Pamięć zbiorowa: rodzinna, lokalna, narodowa
6. Pamięć miejsca (topografia pamięci) i miejsca pamięci
7. Przestrzenie pamięci
8. Muzealizacja pamięci
9. Kategorie tożsamości
10. Konstruowanie tożsamości
11. Tożsamość regionalna i narodowa
12. Tożsamość w warunkach globalizacji
13. Tożsamość Europy i tożsamość europejska
14. Płynna tożsamość
15. Pamięć i tożsamość – wzajemne zależności – zaliczenie
|