Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Rygory zaliczenia zajęć: |
egzamin
|
Literatura uzupelniająca: |
A. Jabłoński, B. Sobkowiak. Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wrocław 2000.
Mariusz. Kolczyński, Janusz. Sztumski, Marketing polityczny, Katowice 2000.
R. Wiszniowski, „Marketing polityczny", Warszawa –Wrocław 20002.
J. Muszyński, „Marketing polityczny", Warszawa 1999.
A. Pratkanis, Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie p[perswazji na co dzień", Warszawa 2003.
J. Wieczorek-Orlikowska, „Polityka jako show - nowe oblicze demokracji w Polsce", [w:] „Systemy polityczne i komunikowanie polityczne w Europie i na świecie", pod red. K. Kamińska-Korolczuk, M.Mielewczyk, R.Ożarowski, Gdańsk 2016.
|
Metody dydaktyczne: |
metody pracy ze źródłami metody problemowe wykład konwersatoryjny wykład monograficzny
|
Literatura: |
M.Kolczyński, „Strategie komunikowania politycznego”, Katowice 2008.
W. Cwalina, A. Falkowski, „Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna", Gdańsk 2006.
M. Mazur, „Marketing polityczny. Studium porównawcze", Warszawa 2007.
B. Dobek-Ostrowska, „Komunikowanie polityczne i publiczne", Warszawa 2007.
E. Młyniec, „Opinia publiczna. Wstęp do teorii", Poznań 2002.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
K_W08 Dysponuje wiedzą o istocie dyskursu publicznego.
K_W15 Ma wiedzę na temat roli mediów w warunkach społeczeństwa informacyjnego.
K_W17 Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie oferowania usług na rynku politycznym.
Umiejętności:
K_U06 Umie w adekwatnym dla siebie zakresie uczestniczyć w życiu publicznym.
K_U12 Potrafi dostrzec i ocenić społeczne oczekiwania dotyczące ewolucji roli instytucji społeczno-politycznych oraz zagrożenia dla porządku prawnego, społecznego i politycznego. Posiada umiejętność prognozowania zjawisk politycznych na poziomie ogólnym oraz zagrożeń funkcjonującego porządku prawnego, społecznego i politycznego.
K_U15 Potrafi analizować i oceniać treści przekazu medialnego. Umie wykorzystać taki przekaz w działalności publicznej.
Kompetencje:
K_K01 Jest przygotowany do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym, także w zespołach realizujących cele społeczne, polityczne i obywatelskie.
K_K03 W komunikowaniu się z otoczeniem wykorzystuje wiedzę z zakresu nauk o polityce.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny
Punktacja:
9-11pkt dostateczny
11,5-12,5pkt dostateczny plus
13-15pkt dobry
15,5-16,5pkt dobry plus
17-18pkt bardzo dobry
|
Zakres tematów: |
1. Geneza marketingu politycznego. Definicje, istota i specyfika marketingu politycznego
2. Rynek polityczny i produkt polityczny. Rola strategii w kampaniach
3. Zachowania wyborcze obywateli. Wpływ sondaży wyborczych
4. Kobiety w kampaniach politycznych
5. Organizacja kampanii politycznych - ewolucja procedur, fazy, marketing mix
6. Marketing powyborczy
7. Wybory w Polsce a wybory w USA
8. Prawo i etyka w marketingu politycznym
|