Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public relations 1000-Pt36PR-SP
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Ali M., Marketing i public relations w małej firmie, Gliwice 2009
Green A., Kreatywność w Public Relations, Warszawa 2004
Olivier S., Strategie Public Relations, Warszawa 2005
Podobas I., Public Relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011
Budzyński W., PR zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1997
Fraser P. Seitel, PR w praktyce, Warszawa 2003
Gregory A., PR w praktyce, Kraków 1997
Levine M., PR w Internecie, Placet, Warszawa 2003
Murdoch A., Język PR, Warszawa 2001
Seitel F.P. The practice of Public Relations. Harlow, Essex, England Pearson Education Limited, 2014.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody dyskusyjne
metody problemowe
Metody dydaktyczne - inne: analiza kampanii PR, prezentacje multimedialne, praca w zespołach.
Literatura:

Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005

Green A., Kreatywność w Public Relations, Warszawa 2004

Olivier S., Strategie Public Relations, Warszawa 2005

Krzyżowska, O., Szczepaniak, R., Nietypowe przypadki Public Relations, Wydawnictwo One Press, 2003

Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2003

Murdoch A., Język Public Relations: Jak promować firmę, Poltext, Warszawa 1998

Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, Warszawa 2002

Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Warszawa 2003

Podraza U., Kryzysowe Public Relations, Warszawa 2009

Smektała T., Public Relations w Internecie, Wrocław 2005

Efekty uczenia się:

PR_W01 – posiada podstawową wiedzę na temat ekonomiczno-społeczno-kulturowych czynników warunkujących życie polityczne,

PR_W02 – ma podstawową wiedzę o metodyce wykonywania zadań, norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w firmach, instytucjach, urzędach oraz prowadzenia dyskusji naukowej,

PR_W03 – posiada rozszerzoną wiedzę na temat roli mediów w rozwoju społeczeństwa informacyjnego.

PR_U01 – potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z pracą w zakresie PR oraz stosować zdobyte umiejętności w dyskursie publicznym,

PR_U02 – potrafi weryfikować badania opinii publicznej, a także poddawać analizie i krytycznemu osądowi przez medialny oraz potrafi go zastosować w działalności publicznej,

PR_U03 - zna i potrafi zastosować techniki wykorzystywane w retoryce.

PR_K01- potrafi współdziałać i pracować w zespole przyjmując w nim różne role,

PR_K02 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania przyjmując przywódczą rolę w zespole.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie obecności, aktywności i zaangażowania w trakcie zajęć. Student jest oceniany pod względem terminowości wykonywania zadań, pomysłowości i rzetelności ich wykonania.

Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie i przedstawienie projektu strategii Public Relations dla wybranego podmiotu sfery publicznej.

Dodatkowo oceniane też będzie zaangażowanie podczas pracy w grupie. Zadania, które będą realizowane w grupach to:

- przygotowanie i przeprowadzenie konferencji prasowej,

- zaplanowanie dużej imprezy/wydarzenia/eventu z zastosowaniem zasad protokołu dyplomatycznego.

Zakres tematów:

1. Strategia działań PR. Budowanie wizerunku firmy/instytucji/podmiotu sfery publicznej.

2. Otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne organizacji/firmy/instytucji/podmiotu sfery publicznej.

3. Analiza wybranych kampanii PR - cechy dobrych kampanii PR.

4. Organizacja imprez specjalnych.

5. Media relations.

6. Lobbing - podstawowe zasady, analizy wybranych kampanii lobbingowych.

7. Public relations w sytuacjach kryzysowych - zasady, analizy przypadków.

8. Organizacja działalności PR w firmie, instytucji/podmiocie sfery publicznej i korporacji (organizacja służb własnych PR a inne działy, cechy pracownika PR, współpraca z agencja public relations).

9. Wizerunek a tożsamość firmy /podmiotu sfery publicznej – system identyfikacji wizualnej.

10. Budowanie i pielęgnowanie relacji z otoczeniem.

11. Public relations zewnętrzne, narzędzia i techniki, kontakty z klientami, akcjona12. Relacje z mediami – zasady i formy współpracy z mediami. Ogłoszenia prasowe, notatki, informacje, sprostowania, artykuły sponsorowane, wywiady radiowe i telewizyjne, konferencje prasowe.

13. Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi – typy kryzysów, przebieg, procedura postępowania w sytuacjach kryzysowych.

14. Lobbing – tworzenie grup nacisku.

15. Sponsoring, mecenat i fundraising w PR.

16. PR w Internecie.

17. PR miast, miejsc i regionów – marketing terytorialny.

18. Podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego – zasady precedencji, etykieta „piarowca”.

19. Praca nad projektem kampanii PR.

riuszami, władzami, lokalną społecznością.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 9:15 - 10:45, sala 212
Wojciech Jurkiewicz 6/6 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Poniatowskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)