Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania społeczne w praktyce 1000-ISP23BS-SP
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. G.A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Warszawa 2002.
2. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, Warszawa 2005.
3. Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, Gdańsk 2007.
4. G. Wieczorkowska-Wierzbińska, J. Wierzbiński, Statystyka. Analiza badań społecznych, Warszawa 2007.
5. H. Augustyniak, Statystyka opisowa z elementami demografii, Poznań 2003.
6. J. Wieczorek-Orlikowska, Wiadomości telewizyjne jako show, czyli jak media kreują informację [w:] Media dla człowieka czy człowiek dla mediów? pod red. M. Demczuk, M. Niewiadomy, 2014.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
Literatura:

1. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004 (i kolejne).

2. S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Warszawa 2014.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W06 Ma uporządkowaną wiedzę ogólną obejmującą terminologię, teorie, metody i techniki badania zjawisk innowacyjności i zarządzania sferą publiczną. Wie gdzie i jak pozyskiwać dane, głównie o charakterze normatywnym, planistycznym, strategicznym i sprawozdawczym. Ma podstawową wiedzę o zbiorach danych przydatnych do badań innowacyjności i zarządzania sferą publiczną oraz o ich interdyscyplinarnym charakterze.

K_W08 Ma podstawową wiedzę na temat dynamiki procesów innowacyjności i zarządzania sferą publiczną oraz o rozwoju podstawowych metod analizy i interpretacji tych procesów, w tym badania przyszłości.

Umiejętności:

K_U08 Potrafi rozpoznawać zjawiska generujące potencjał innowacyjności oraz dokonać ich krytycznej analizy i interpretacji w celu określenia ich implikacji, oddziaływania społecznego i umiejscowienia w procesie rozwojowym. W tym kontekście potrafi także odpowiednio i merytorycznie uargumentować projekty innowacyjności.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

- aktywność na zajęciach

- projekty w grupach

- kolokwium

Punktacja:

9-11 pkt - dostateczny

11,5-12,5 - dostateczny plus

13-15 - dobry

15,5-16,5 - dobry plus

17-18 - bardzo dobry

Zakres tematów:

1. Działalność badawcza człowieka a nauka – wprowadzenie

2. Paradygmaty, teorie i pojęcie przyczynowości

3. Proces badania marketingowego. Plan badań

4. Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar w badaniach społecznych

5. Indeksy, skale, typologie

6. Dobór próby

7. Badania sondażowe

8. Badania pozasondażowe. Eksperyment.

9. Jakościowe badania terenowe

10. Badania niereaktywne i ewaluacyjne

11. Analiza i kwantyfikacja danych. Prezentacja wyników

12. Statystyka w naukach społecznych

13. Internet jako źródło informacji – badania w sieci

14. Prezentacja projektów grupowych

15. Kolokwium zaliczeniowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 12:45 - 14:15, sala 302
Joanna Wieczorek-Orlikowska 24/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Poniatowskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)