Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki prezentacji ofert 1000-ISP-B36TPO-SP
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: P.R. Michalak, J. Woźniak J., Sztuka pisania perswazyjnych tekstów, Gliwice 2007, s. 16-44.
C. Hamilton, Skuteczna komunikacja w biznesie, Warszawa 2011.
Ch.M. Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży, Warszawa 2011.
R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1999.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
metody aktywizujące
warsztaty
Metody dydaktyczne - inne: Ćwiczenia o charakterze warsztatowym. Dyskusja. Praca w grupach.
Literatura:

A. Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować), Gliwice 2018.

M. Jarzewska, Oferta handlowa (ebook), Warszawa 2010.

A. Dejnaka, Strategia marki, produktów i usług reklamy, Gliwice 2006, rozdział 1.

M. Tokarz, Argumentacja, perswazja, manipulacja, Sopot 2006, rozdział 11.

Efekty uczenia się:

TPO_W01. Ma wiedzę na temat zarządzania w przedsiębiorstwie. Zna i rozumie zasadę konkurencyjności i związaną z nią potrzebę sporządzania zapytań ofertowych i ofert produktowych. Wie jakie elementy powinna zawierać w sobie oferta handlowa.

TPO _U01. Potrafi przygotować dokumenty niezbędne w uproszczonej procedurze przetargowej: zapytanie ofertowe, odpowiedź na zapytanie ofertowe, protokół wyboru oferenta, umowę zlecenie oraz protokół odbioru produktu/usługi.

TPO _U02. Potrafi przygotować ofertę handlową dla zapytań ofertowych realizowanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z funduszy europejskich.

TPO _U03. Potrafi przygotować ofertę handlową w programie power point lub innym – multimedialnym mając świadomość potrzeby odpowiedniej techniki jej prezentacji.

TPO _K01. Rozumie potrzebę nieustannego aktualizowania swojej wiedzy w zakresie przygotowania ofert handlowych.

TPO _K02. Potrafi współdziałać i pracować w zespole opracowującym ofertę handlową.

Metody i kryteria oceniania:

Student oceniany jest na podstawie przygotowanego projektu, obecności i aktywności na zajęciach.

Zakres tematów:

1. Oferta - główne pojęcia i definicje.

2. Jak i kiedy składa się oferty.

3. Zapytanie ofertowe.

4. Specyfika ofert w branży brandingowo-reklamowej.

5. Przygotowania do sporządzenia oferty i układ dokumentu:

- określanie celu oferty.

- określanie grup docelowych i personalizacja komunikatów.

6. Elementy oferty:

- Informacje na temat oferenta.

- Jak przygotować opis firmy?

- Jak prezentować produkty/usługi?

7. Określanie Unique Selling Point i pozycjonowanie na rynku.8. 5. Pozostałe elementy: referencje, cennik, informacje kontaktowe.

8. Jak skutecznie przekonywać?

9. Model AIDA

10. Techniki wpływu społecznego wg R. Cialdiniego

11. Przygotowywanie oferty pisemnej:

12. O znaczeniu nagłówków.

13. Techniki językowe. Jak sprawić by tekst był komunikatywny? (Budowa zdań i dobór słownictwa, język korzyści, call-to-action, itp.).

- Formatowanie tekstu.

14. Komunikacja wizualna. Rola zdjęć, ramek, wykresy, infografiki itp.

15. Case study. Analiza pozytywnych i negatywnych przykładów ofert handlowych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (nieparzyste), 11:00 - 12:30, sala 302
Szymon Wigienka 20/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy Poniatowskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)