Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Tom Kelley, Jonathan Littman: Sztuka innowacji (THE ART. OF INNOVATION) Wydawca: MT Biznes, Warszawa, 2009;
2. Simon Sinek. Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Wydawnictwo: Onepress, 2018;
3. Alexander Osterwalder, Yves Pigneuriinni .Projektowanie propozycji wartości. Wydawnictwo: ICAN Institute. 2016;
4. Barbara Rogoś-Turek, Iga Mościchowska. Badania jako podstawa projektowania user experience. Wydawnictwo PWN Warszawa, 2015;
5. Marcin Chłodnicki. Service Design po polsku. Wydawnictwo Naukowe PWN 2018;
6. Edward De Bono. Sześć ram myślowych. Wydawnictwo Helion, 2009;
7. Tanner Christiansen. Twórcze wyzwania : projektuj, eksperymentuj, testuj, buduj, wymyślaj, twórz, inspiruj i uwolnij swój geniusz. Helion 2016;
8. Susan Weinschenk. 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Helion 2013;
9. Jóźwik Karolina, Zwoliński Szymon. Myślenie wizualne w biznesie. Ty też potrafisz rysować. Wydawnictwo MT Biznes 2016;
10. Roam Dan. Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru. Wydawnictwo Onepress, 2016;
11. Roam Dan. Wizualna strona biznesu. Jak przekonywać, przewodzić i sprzedawać za pomocą rysunków. Wydawnictwo Onepress, 2017;
12. Tim Brown. Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation , Harper Collins Publishers, New York 2009.
|
Metody dydaktyczne: |
warsztaty wykład kursowy wykład w toku problemowym
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Praca z kartami do inspiracji przy wykorzystaniu metody Design Thinking
|
Literatura: |
1. Nęcka Edward Trening twórczości. Wydawnictwo Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Profesjonalne, Oficyna Wydawnicza Impuls 1998;
2. John Eric Adair. Sztuka twórczego myślenia: źródła Innowacji i świetnych pomysłów. Kraków Wolters Kluwer 2008;
3. Tim Brown. Zmiana przez design.Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wydawca: Libron, Wrocław, 2013;
4. David Kelley, Tom Kelley. Twórcza odwaga. Wyzwól własny twórczy potencjał. Wydawnictwo: MT Biznes. 2015;
5. Alexander Osterwalder, YvesPigneur. TWORZENIE MODELI BIZNESOWYCH. PODRĘCZNIK WIZJONERA wydawnictwo: Onepress, 2011;
6. Edward De Bono Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające. Wydawnictwo Emka, 2009.
|
Efekty uczenia się: |
W1. Student ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia i zarządzania własną działalnością gospodarczą [K_W9]
W2. Student ma wiedzę na temat szeroko rozumianej innowacji i przedsiębiorczości [K_W9]
K1. Rozumie dynamikę zmian charakterystyczną dla informatyki w zakresie pracy twórczej [K_K1]
K2. Rozumie rolę i znaczenie społeczne realizacji misji popularyzatorskiej w zakresie najnowszych osiągnięć nauki i techniki z zakresu informatyki [K_K3]
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium
90-100% ocena bdb
od 75-89 % ocena db
od 51 do 74 % ocena dst
Dodatkowo realizowane będą w ramach wykładu projekty grupowe, dające możliwość podwyższenia oceny z kolokwium
|
Zakres tematów: |
Wprowadzenie do Design Thinkig (DT), Etapy Procesu Design Thinking, Model pracy twórczej w ramach metodologii DT , Mapa empatii, Mapa Interesariuszy, wywiady indywidualne/warsztat badawczy/ obserwacja uczestnicząca, Projektowe Techniki Badawcze, Wywiady Indywidualne Jakościowe, Burza mózgów, Idea card, Metody prototypowania. Modele Biznesowe, Inspiratory do budowania zespołów
|