Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. A. Plamitzer, Maszyny elektryczne, WNT, 1982
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia laboratoryjne
|
Metody dydaktyczne - inne: |
prezentacja przykładu, objaśnienie, praca samodzielna z komputerem
|
Literatura: |
1. J. Przepiórkowski, Silniki elektryczne w praktyce elektronika, BTC, 2007
2. D. Meeker. (2010, October). Finite Element Method Magnetics Ver-sion 4.2 User’s Manual .
|
Efekty uczenia się: |
U1. Potrafi zaprojektować układ napędowy zgodnie z przyjętymi założeniami. (K_U07, K_U10)
U2. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, dokumentacji technicznej i innych źródeł niezbędne do zaprojektowania układu napędowego. (K_U07, K_U10)
|
Metody i kryteria oceniania: |
ocena aktywności na zajęciach, raport
|
Zakres tematów: |
Wprowadzenie do zagadnień elektromobilności na przykładzie maszyn, silników elektrycznych, układów sterowania, układów elektroniki mocy wykorzystywanych w rozwiązaniach przemysłu motoryzacyjnego. Wprowadzenie do zagadnień obsługi oprogramowania typu EDA(Electronic Design Automation), pozwalającego na wykonanie analiz magnetostatycznych, elektrostatycznych, wibroakustycznych, termicznych maszyn i silników elektrycznych. Automatyczne przygotowanie geometrii wybranego silnika elektrycznego w programie typy EDA. Projektowanie silnika reluktancyjnego typu SRM (switched reluctance motor). Analiza wpływu parametrów geometrycznych na charakterystykę magnetostatyczną. Analiza wpływu parametrów materiałowych na charakterystykę magnetostatyczną. Wyznaczanie charakterystyki momentu od położenia rotora w oprogramowaniu typy EDA. Wpływ uzwojenia na charakterystyki silnika SRM. Badanie wpływu wielkości prądu fazowego na przebieg charakterystyk silnika typu SRM. Modelowanie układów sterowania silnikiem SRM. Analityczne metody projektowania silnika SRM oraz silnika typu PMSM.
|