- Basińska, A. (2013). Nauczyciel jako kreator aktywności dziecka w środowisku [w:] H. Sowińska (red.), Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej (s. 449-458). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Dąbrowski, M. (2002). O rozwijaniu umiejętności matematycznych w nauczaniu zintegrowanym [w:] M. Żytko (red.), Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
- Duraj-Nowakowa, K. (1998). Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Modernizacja teorii i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Jaroni, E. (2008). Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Karbowniczek, J., Klim-Klimaszewska, A. (2016). Edukacja wczesnoszkolna w teorii i praktyce. Wybrane aspekty. Kraków: Wydawnictwo WAM.
- Lewartowska-Zychowicz, M. (2009). Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu. [w:] D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska (red.), Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania (s. 158-184). Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Michalak, R. (2004), Aktywizujące metody nauczania w edukacji elementarnej [w:] H. Sowińska, R. Michalak (red.), Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Misiorna, E., Michalak, R. (2013). Ocenianie jako mechanizm wspierania rozwoju dziecka. Mit czy rzeczywistość [w:] H. Sowińska (red.), Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Misiorna, E. (1999). Kształcenie zintegrowane u progu reformy. (Idea integracji w zreformowanej szkole. Istota kształcenia zintegrowanego). [w:] E. Misiornej, E. Ziętkiewicz (red.), Zintegrowana edukacja w klasach I-III (s. 5-35), Poznań: Wojewódzki Ośrodek Metodyczny.
- Murawska, B. (2002). Kształcenie językowe w nauczaniu zintegrowanym [w:] M. Żytko (red.), Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki (s. 37-46), Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
- Podstawa programowa dla I etapu edukacji.
- Pytlak, E., Waszkiewicz, H. (2002). Miejsce edukacji przyrodniczej w kształceniu zintegrowanym [w:] M. Żytko (red.), Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
- Rura, G. (2004). Etapy pracy nad konstruowaniem zintegrowanego procesu edukacyjnego [w:] H. Sowińska, R. Michalak (red.), Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka (s. 225-235). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Ziętkiewicz, E. (1999). Jak planować pracę edukacyjną w klasach I-III [w:] E. Misiornej, E. Ziętkiewicz (red.), Zintegrowana edukacja w klasach I-III. Poznań: Wojewódzki Ośrodek Metodyczny.
- Żytko, M. (2002). Dylematy kształcenia zintegrowanego (Integracja w edukacji). [w:] M. Żytko (red.), Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki (s. 7-11), Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
- Żytko, M. (2002). Psychologiczne i pedagogiczne podstawy integracji kształcenia [w:] M. Żytko (red.), Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
|