Psychologia ogólna 1100-PrS11PSO-SP
Konwersatorium (KON)
Semestr zimowy 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | Nęcka. E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2012). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN. Forgas, J.P., Williams, K.P., Wheeler, L. (2005). Umysł społeczny. Gdańsk: GWP. Goleman, D. (1997) Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań:. Media Rodzina. Scannell, M., Scannel, E.E. (2015). Zbiór gier i zabaw motywacyjnych dla zespołów. Warszawa: Wolters Kluwer. Steciwko A., Mastalerz-Migas, A. (2012). Stres oraz wypalenie zawodowe: jak rozpoznawać, zapobiegać i leczyć. Wrocław: Elsevier Urban & Partner Strelau, J. (2016). Różnice indywidualne. Historia – determinanty – zastosowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
||
Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody dyskusyjne metody kooperatywne metody pracy ze źródłami warsztaty wykład monograficzny |
||
Literatura: |
Boral, B., Boral, T. (2013). Techniki zapamiętywania. Warszawa: Samo Sedno Edgard. Buzan, T. (2014). Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe. Łódź: Wydawnictwo Aha. Tomczyk, J. (2014). Inteligencja emocjonalna: jak panować nad uczuciami. Warszawa: Samo Sedno Edgard. deCatanzaro, D.A. (2003). Motywacje i emocje. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Heszen, I. (2013). Psychologia stresu. Warszawa: PWN. Kunat, B. (2015). Pasja jako kategoria badawcza - w świetle dualistycznego modelu R.J. Vallerand'a. Psychologia Wychowawcza, (8), 31-41. Mudło-Głagolska, K. (2019). Charakterystyka pasji a okres rozwoju człowieka – badania poprzeczne, Psychologia Rozwojowa, 24(4), 71– 82. doi: 10.4467/20843879PR.19.023.11729 Mudło-Głagolska, K., Lewandowska, M., Kasprzak, E. (2019). Adaptacja i walidacja narzędzia do badania pasji harmonijnej i pasji obsesyjnej: Passion Scale Marsha i współpracowników. Przegląd Psychologiczny, 62(1), 41-58. Zimbardo, P. G., Gerrig, R. J. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: PWN |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w zajęciach Kolokwium zaliczone na podstawie uzyskania 60% punktów Zajęcia stacjonarne |
||
Zakres tematów: |
1. Pamięć i uczenie się człowieka. Posługiwanie się mnemotechnikami. Proces koncentracji uwagi w uczeniu się jednostki. Ćwiczenia na koncentrację. 2. Motywacja w psychologii. Wzbudzanie motywacji, wyznaczanie celów. 3. Specyficzne rodzaje ludzkiej inteligencji. Rozpoznawanie i kontrolowanie emocji. Rola inteligencji emocjonalnej. 4. Psychologiczne rozumienie stresu. Radzenie sobie ze stresem. 5. Pasja (proces internalizacji pasji, pasja w rozwoju człowieka, konsekwencje pasji w różnych obszarach aktywności człowieka). |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi czwartek (nieparzyste), 14:30 - 16:00,
sala 138 |
Karolina Mudło-Głagolska | 9/10 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek główny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.