Ortodydaktyka i pomoc dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1100-PR23OIP-SP
Wykład (WYK)
Semestr zimowy 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Rygory zaliczenia zajęć: | zaliczenie na ocenę |
||
Literatura uzupelniająca: | Głodkowska J. (red) 2012: Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Thompson J. 2013: Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli. |
||
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny wykład kursowy wykład w toku problemowym |
||
Metody dydaktyczne - inne: | wykłąd realizowany z wykorzsytaniem metod i technik pracy zdalnej realizowany na platformie Moodlle oraz MS Teams |
||
Literatura: |
Kołakowski A., (red.), (2018), ZABURZENIA ZACHOWANIA U DZIECI Teoria i praktyka Kołakowski Artur, Pisula Agnieszka, (2018), Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behaw. Wyczesany J., (2014), Dydaktyka specjalna Jerzak M., (2016), ZABURZENIA PSYCHICZNE I ROZWOJOWE U DZIECI a szkolna rzeczywistość |
||
Efekty uczenia się: |
W_1 posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ortodydaktyki, oraz ich prawidłowości i zakłóceń - [K_W15] W_2 posiada wiedzę na temat celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji wspierających uczniów ze specjalnymi potrzebami - [ K_W20] W_3 posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,w środowisku szkolnym - [K_W22] U_1 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu ortodydaktyki w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w stosunku do osób o szczególnych potrzebach edukacyjnych - [K_U17] U_2 potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) i z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych - [K_U23] K_1 jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku szkolnym [K_K10] |
||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie pisemne - prace zaliczeniowe + aktywność Skala: do 50% - niedostateczna 51-69% - dostateczna 70-79% - dostateczny plus 80-89% - dobry 90-94% - dobry plus 95-100% - bardzo dobry |
||
Zakres tematów: |
Dydaktyka i ortodydaktyka – wyjaśnienie pojęcia, cele i zasady dydaktyki i ortodydaktyki. Uczniowie z zaburzeniami zachowania - charakterystyka funkcjonowania, podstawowe zasady postępowania; Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - charakterystyka funkcjonowania, podstawowe zasady postępowania. Uczniowie z niedostosowaniem społecznym i uczniowie zagrożeni niedostosowaniem społecznym - charakterystyka funkcjonowania, podstawowe zasady postępowania." |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co druga środa (parzyste), 18:00 - 19:30,
(sala nieznana)
|
Agnieszka Latoś | 26/27 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.