Literatura uzupelniająca: |
Bettelheim, B. (2005). Wystarczająco dobrzy rodzice. Poznań: Rebis.
Brazelton, T. B., Sparrow, J. D. (2013). Rozwój dziecka od 0 do 3 lat. Sopot: GWP.
Brazelton, T. B., Sparrow, J. D. (2013). Rozwój dziecka od 3 do 6 lat. Sopot: GWP.
Faber, A., Mazlish, E. (2006). Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały. Poznań: Wydawnictwo Media Rodzina.
Głogowska, K. (2014). Funkcja refleksyjna i jej znaczenie w programach treningowych skierowanych do rodziców. W: H. Liberka, A. Malina, S. Suwalska-Barancewicz (red.),Współcześni ludzie wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku (s. 217-227). Warszawa: Difin
Hupp, S., Jewell, J. (2018). Rozwój Dziecka. 50 Największych Mitów. Warszawa: PWN.
Liberska, H., Głogowska, K., Deja, M. (2016). Przywiązanie do rodziców i rówieśników jako predyktor samooceny w okresie adolescencji. Czasopismo psychologiczne, 22(2), s. 219-227.
MacKenzie, R. J. (2005). Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić? Gdańsk: GWP.
Musiał, M. (2017). Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny. Warszawa: Mamania.
Shanker, S., Barker, T. (2017) Self-reg. Jak pomóc dziecku (i sobie) nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości. Warszawa: Mamania.
Stążka-Gawrysiak, A. (2018). Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę. Warszawa: Mamania.
|
Literatura: |
Brzezińska, A.I. (red.). (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gdańsk: GWP.
Faber, A., Mazlish, E. (2013). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wydawnictwo Media Rodzina.
Ilg, F.L., Bates, L., Baker, S. M. (2015). Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Gdańsk: GWP.
Kołakowski, A., Pisula, A. (2016). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: GWP.
Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: PWN.
|
Zakres tematów: |
1. Mity dotyczące rozwoju i wychowania.
2. Praktyczne zastosowanie wiadomości z psychologii rozwojowej, dot. rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego z uwzględnieniem znaczenia środowiska rodzinnego, w pracy pedagoga.
3. Trudności wychowawcze w okresie przedszkolnym, szkolnym i dorastania oraz metody pracy.
|