Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Grafika komputerowa 1300-Inf3GK-NP
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. Phyllis Davis „Po prostu CorelDRAW X3PL”. Helion 2007.
2. Tomasz P. Zieliński „Od teorii do cyfrowego przetwarzania sygnałów” AGH Kraków 2002.
3. Joanna i Maciej Pasek „CorelDRAW X3 PL. Ćwiczenia praktyczne.” Helion 200
4. Anna Owczarz - Dadan. Photoshop CC PL. Helion 2014
5. Adobe Creative Team. Najszybszy i najłatwiejszy sposób na poznanie Adobe Photoshop CS6. Helion 2013
Metody dydaktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Metody dydaktyczne - inne: prezentacja przykładu, objaśnienie, prezentacja multimedialna, praca samodzielna z komputerem
Literatura:

1. M. Jankowski „Elementy grafiki komputerowej”. WNT 2006

2. J. Zabrodzki „Wprowadzenie do grafiki komputerowej”. WNT 2001.

3. Ronald Goldman. Computer Graphics and Geometric Modeling. CRC Press. 2009

Efekty uczenia się:

W1. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie grafiki i komunikacji człowiek-komputer (K_W07)

W2. Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych z zakresu grafiki i komunikacji człowiek-komputer (K_W11)

U1. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie (K_U01)

U2. Potrafi ocenić, na podstawowym poziomie, przydatność rutynowych metod i narzędzi informatycznych oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia do typowych zadań informatycznych związanych z grafika komputerową (K_U28)

Metody i kryteria oceniania:

Wykonanie samodzielnych prac oraz projektów graficznych

Zakres tematów:

Praktyczne opanowanie różnorodnych technik obróbki i przetwarzania grafiki rastrowej i wektorowej. Zapoznanie z podstawowymi formatami graficznymi oraz modelami barw. Określenie podstawowych różnić między grafiką wektorową i rastrowa. Zapoznanie z wadami i zaletami technologii wektorowej i rastrowej. Wpływ kompresji, na jakość obrazu oraz poprawa jakości przez ingerencje w przestrzeń barw. Wykorzystanie technologii gradientowej oraz dithering’u w grafice rastrowej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 17:15 - 18:45, (sala nieznana)
Wojciech Dobrosielski 12/ szczegóły
2 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 17:15 - 18:45, (sala nieznana)
Katarzyna Kazimierska-Drobny 10/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.