Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Programowanie i obsługa systemów mobilnych 1300-Inf3POSM-NP
Wykład (WYK) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 18
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1.Stasiewicz A., Android. Podstawy tworzenia aplikacji. Katowice: Helion, 2013. ISBN 978-83-246-8841-8 (zestaw kodów poglądowych jest dostępny na serwerze ftp wydawcy pod adresem podanym w książce)
2.Conder S., Darcey L., Android : programowanie aplikacji na urządzenia przenośne. Katowice: Helion, 2011. ISBN 978-83-246-3349-4
3.Collins Ch., Galpin M., Kaeppler M., Android w praktyce : najlepsze techniki programowania na Androida w zasięgu ręki. Katowice: Helion, 2011. ISBN 978-83-246-4810-8

Metody dydaktyczne: wykład kursowy
Metody dydaktyczne - inne: wykład, prezentacja multimedialna, materiały elektroniczne, w zależności od potrzeb praca z komputerami w laboratorium.
Literatura:

Annuzzi J. Jr., Darcey L., Conder S., Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Katowice: Helion, 2016. ISBN 978-83-283-2613-2 (zestaw kodów poglądowych jest dostępny na serwerze ftp wydawcy pod adresem podanym w książce)

Efekty uczenia się:

W1, W2

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium, zaliczenie z oceną

Zakres tematów:

A.Platforma Android

1.System Android

2.Środowisko programistyczne

3.Struktura plików źródłowych

4.Manifest

5.Testowanie środowiska programistycznego

B.Konstrukcja aplikacji

1.Komponenty

2.Zasoby

3.Elementy interfejsu (pośrednictwa) użytkownika

4.Rozmieszczanie elementów za pomocą układów

5.Użycie fragmentów

C.Projektowanie aplikacji

1.Architektura z zastosowaniem wzorców

2.Użycie stylów

3.Specyfikacja Material Design

4.Aplikacje dostosowane do urządzeń

D.Programowanie aplikacji

1.Preferencje

2.Pliki i katalogi

3.Baza danych SQLite

4.Dostawcy treści

E.Rozpowszechnianie aplikacji

1.Proces tworzenia aplikacji

2.Pasowanie aplikacji (Wykorzystanie doświadczeń użytkowników)

3.Testowanie aplikacji

4.Dystrybucja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 18:00 - 20:15, (sala nieznana)
Piotr Kotlarz 24/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.