Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowoczesne technologie w procesie kształcenia 1300-ITI47NTWPK-SP
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: W. Walat, Edukacyjne zastosowania hipermediów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007.
T. Huk, Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Kraków Impuls, Katowice 2011.
Jędryczkowski ., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Ofic. Wyd. U Z, Zielona Góra 2008.
M. Gawrysiak, Homo zappiens i homo sapiens. O technicznym, ludycznym i intelektualnym dostępie do mediów, [w:] K. Wenta, E. Perzycka (red.), Edukacja informacyjna. Neomedia w społeczeństwie wiedzy. USz – WSP TWP, Szczecin 2009.

Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
wykład monograficzny
Metody dydaktyczne - inne: Praca zdalna z wykorzystaniem Microsoft Teams
Literatura:

M. Wrońska, Kultura medialna adolescentów, WUR, Rzeszów 2012, s. 161.

B. Siemieniecki, T. Lewowicki (red.), Media w edukacji - poglądy, zastosowania, społeczne spostrzeganie, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 2010.

R. Lorens, Nowe technologie w edukacji,, Wydawnictwo Szkolne PWN; Bielsko-Biała: ParkEdukacja, Warszawa 2011.

Baron-Polańczyk E., Multimedialne materiały dydaktyczne: projektowanie i wykorzystywanie w edukacji techniczno-informatycznej , t1. i t2., Ofic. Wyd. UZ Zielonogórski, Zielona Góra 2006.

L. Jakubowska-Malicka, A. Kobylarek, M. Pryszmont-Ciesielska red., Audiowizualność, cyberprzestrzeń, hipertekstualność: ponowoczesne konteksty edukacji, Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2009.

https://nowoczesnapolska.org.pl/wp-content/uploads/2012/05/Cyfrowa-Przyszlosc-Katalog-Kompetencji-Medialnych-i-Informacyjnych1.pdf

Efekty uczenia się:

Ks_W01 W1- zna i rozumie zależność czynników mających wpływ na efektywność kształcenia a w szczególności wpływ nowoczesnych technologii.

K_W23, K_W27 W2- zna wybrane programy komputerowe potrzebne do opracowania materiałów dydaktycznych.

K_U01, K _U04, K _U07 U1- potrafi samodzielnie opracować materiały dydaktyczne w postaci materiału tematycznego.

K_U 24 U2- Potrafi zaprezentować samodzielnie opracowane materiały.

K _K01 K1- potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej konkretne role.

K _K06 K2- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność podczas zajęć, test.

Zakres tematów:

Typologia 7C Michaela Hoechsmanna i Stuarta R. Poyntza jako ważny aspekt w praktyce użytkowania mediów w procesie kształcenia.

Homo sapiens, a Homo zappiens - jak zmienił się proces kształcenia z nastaniem nowoczesnych technologii.

Googlizm jako przykład oddziaływanie środków dydaktycznych na nasze zmysły.

Zagrożenia pracy z komputerem i w Internecie.

Poziomy dostępu do nowych mediów w modelu Jan van Dijaka (motywacyjny, materialny, kompetencyjny, użytkowy).

Ocena i ewaluacja materiału dydaktycznego z punktu widzenia jego efektywności i atrakcyjności dla odbiorcy.

Omówienie działów Katalogu kompetencji medialnych i informacyjnych. Cyfrowa Przyszłość (Korzystanie z informacji, Relacje w środowisku medialnym, Język mediów, Kreatywne korzystanie z mediów, Etyka i wartości w komunikacji i mediach, Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach, Prawo w komunikacji i mediach, Ekonomiczne aspekty działania mediów).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:30 - 10:45, (sala nieznana)
Anna Pawiak 12/12 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)