Literatura uzupelniająca: |
W. Walat, Edukacyjne zastosowania hipermediów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007.
T. Huk, Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Kraków Impuls, Katowice 2011.
Jędryczkowski ., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Ofic. Wyd. U Z, Zielona Góra 2008.
M. Gawrysiak, Homo zappiens i homo sapiens. O technicznym, ludycznym i intelektualnym dostępie do mediów, [w:] K. Wenta, E. Perzycka (red.), Edukacja informacyjna. Neomedia w społeczeństwie wiedzy. USz – WSP TWP, Szczecin 2009.
|
Literatura: |
M. Wrońska, Kultura medialna adolescentów, WUR, Rzeszów 2012, s. 161.
B. Siemieniecki, T. Lewowicki (red.), Media w edukacji - poglądy, zastosowania, społeczne spostrzeganie, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 2010.
R. Lorens, Nowe technologie w edukacji,, Wydawnictwo Szkolne PWN; Bielsko-Biała: ParkEdukacja, Warszawa 2011.
Baron-Polańczyk E., Multimedialne materiały dydaktyczne: projektowanie i wykorzystywanie w edukacji techniczno-informatycznej , t1. i t2., Ofic. Wyd. UZ Zielonogórski, Zielona Góra 2006.
L. Jakubowska-Malicka, A. Kobylarek, M. Pryszmont-Ciesielska red., Audiowizualność, cyberprzestrzeń, hipertekstualność: ponowoczesne konteksty edukacji, Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2009.
https://nowoczesnapolska.org.pl/wp-content/uploads/2012/05/Cyfrowa-Przyszlosc-Katalog-Kompetencji-Medialnych-i-Informacyjnych1.pdf
|
Efekty uczenia się: |
Ks_W01 W1- zna i rozumie zależność czynników mających wpływ na efektywność kształcenia a w szczególności wpływ nowoczesnych technologii.
K_W23, K_W27 W2- zna wybrane programy komputerowe potrzebne do opracowania materiałów dydaktycznych.
K_U01, K _U04, K _U07 U1- potrafi samodzielnie opracować materiały dydaktyczne w postaci materiału tematycznego.
K_U 24 U2- Potrafi zaprezentować samodzielnie opracowane materiały.
K _K01 K1- potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej konkretne role.
K _K06 K2- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
|
Zakres tematów: |
Typologia 7C Michaela Hoechsmanna i Stuarta R. Poyntza jako ważny aspekt w praktyce użytkowania mediów w procesie kształcenia.
Homo sapiens, a Homo zappiens - jak zmienił się proces kształcenia z nastaniem nowoczesnych technologii.
Googlizm jako przykład oddziaływanie środków dydaktycznych na nasze zmysły.
Zagrożenia pracy z komputerem i w Internecie.
Poziomy dostępu do nowych mediów w modelu Jan van Dijaka (motywacyjny, materialny, kompetencyjny, użytkowy).
Ocena i ewaluacja materiału dydaktycznego z punktu widzenia jego efektywności i atrakcyjności dla odbiorcy.
Omówienie działów Katalogu kompetencji medialnych i informacyjnych. Cyfrowa Przyszłość (Korzystanie z informacji, Relacje w środowisku medialnym, Język mediów, Kreatywne korzystanie z mediów, Etyka i wartości w komunikacji i mediach, Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach, Prawo w komunikacji i mediach, Ekonomiczne aspekty działania mediów).
|