Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Borzucka-Sitkiewicz W., 2006, Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna: przewodnik dla edukatorów zdrowia. Wydawnictwo „Impuls”. Kraków..
2. Frołowicz T., Pogorzelska M., Klonowska J., Modułowy program wychowania fizycznego. http://www.bc.ore.edu.pl/Content/276/Frolowicz-WF.2.pdf
3. Drabik J., 1995, Aktywność fizyczna w edukacji zdrowotnej społeczeństwa, Wydawnictwo AWF, Gdańsk.
4. Gornall S., Bird J., Sztuka coachingu. Zbiór narzędzi i wskazówek. Wydawnictwo Galaktyka , 2017.
5. Karski J.B., 2011, Praktyka i teoria promocji zdrowia. Wydawnictwo CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa.
6. Krawański A., 2006, Interaktywne uczenie się i nauczanie w wychowaniu fizycznym i fizjoterapii. AWF Poznań.
7. Kuński H., 2000, Promowanie zdrowia. Podręcznik dla studentów wychowania fizycznego i zdrowotnego. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
8. Przybyła E., 2008, Edukacja zdrowotna, Wydawnictwo AWF w Katowicach, Katowice.
|
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące metody dyskusyjne metody pracy ze źródłami metody problemowe
|
Literatura: |
1. Woynarowska B., 2017, Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki / eBook Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
2.Podstawa programowa. Szkoła Podstawowa. Wychowanie fizyczne klasy 1-3. [online] https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III
3.Podstawa programowa. Szkoła Podstawowa. Wychowanie fizyczne klasy 4-8. online [https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Wychowanie-fizyczne
4. Podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia. [online]https://podstawaprogramowa.pl/Liceum-technikum/Wychowanie-fizyczne
5. Kostencka A., Śmiglewska M., Szark-Eckardt M. (red.), 2012, Edukacja zdrowotna w wychowaniu fizycznym. Realizacja podstawy programowej. Oficyna Wydawnicza Mirosław Wrocławski. Bydgoszcz.
|
Efekty uczenia się: |
W01, W02, W03;
U01, U02, U03;
K01, K02, K03.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną. Ocena aktywności na zajęciach, udziału w dyskusji- wykazanie się wiedzą podczas dyskusji oraz ocena prac programowych:
1. Projekt zespołowy- innowacyjne rozwiązania w lekcji o tematyce zdrowia (w tym m.in. konspekt w ujęciu czynnościowym lekcji edukacji zdrowotnej)
2. Plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej
W przypadku nieobecności na zajęciach formę ich odrobienia wskazuje nauczyciel prowadzący zajęcia
|
Zakres tematów: |
1. Program edukacji zdrowotnej zawarty w sylabusie.
2. Nauczyciel wychowania fizycznego jako edukator zdrowia w ujęciu integralnym; Szkolna edukacja zdrowotna fundamentem podstawy programowej wychowania fizycznego; analiza treści dotyczących edukacji zdrowotnej w podstawie programowej wychowania fizycznego na poszczególnych etapach edukacyjnych; Metoda projektu.
3-6. Realizacja projektu innowacji pedagogicznej - na bazie podstawy programowej przedstawienie innowacyjnych rozwiązań w lekcji wf dotyczących zadań polegających na połączeniu teorii promocji zdrowia z ćwiczeniami fizycznymi. Konspekt w ujęciu czynnościowym lekcji wf-edukacji zdrowotnej (z zastosowaniem innowacji i metod coachingowych); przedstawienie i podsumowanie projektu, samoocena i ocena.
7. Tworzenie tematów lekcji z zakresu różnych treści dotyczących zdrowia na bazie podstawy programowej; cele etapowe i operacyjne wybranych zadań edukacji zdrowotnej; plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej;
8. Dyskusja na tematy zrealizowane podczas wykładów, podsumowanie prac programowych, ocena, zaliczenie zajęć.
|