Literatura uzupelniająca: |
1. Naglak Z., Trening sportowy-teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 1979.
2. Osiński W., Motoryczność człowieka-jej struktura, zmienność i uwarunkowania, AWF, Poznań, 1993.
3. Raczyński G., Raczyńska B., Sport i żywienie, COS, Warszawa, 1996.
4. Ulatowski T., Teoria i metodyka sportu, SiT, Warszawa, 1981.
5. Zaciorski W., Kształcenie cech motorycznych sportowca, SiT, Warszawa, 1970.
6. Żukowska Z., Sport w życiu kobiety, SSK, Warszawa, 1995.
Czasopisma: Sport Wyczynowy, Kultura Fizyczna, Wychowanie Fizyczne i Sport, Trening, Lider.
|
Literatura: |
1. Czajkowski Z., Nauczanie techniki sportowej, RCMSzKFiS, Warszawa, 1991.
2. Czajkowski Z., Psychologia sprzymierzeńcem trenera, RCMSzKFiS, Warszawa, 1996.
3. Naglak Z., Metodyka trenowania sportowca, AWF, Wrocław, 1999.
4. Płatonow W.N., Sozański H., (red.), Optymalizacja struktury treningu sportowego, RCMSzKFiS, Warszawa, 1991.
5. Raczek J., Podstawy szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, RCMSzKFiS, W-wa, 1991.
6. Sozański H., (red.), Podstawy teorii treningu sportowego, Biblioteka Trenera, W-wa, 1999.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin (pisemny) – 5 pytań otwartych (problemowych) ocenianych w punktach (odpowiedź na każde pytanie oceniane jest od 0 do 1 pkta, z uwzględnieniem podziału na ¼; ½, ¾ dobrej odpowiedzi. Stanowi to, że maksymalna ilość punktów wynosi 5. Zaliczenie egzaminu następuje na podstawie uzyskania minimalnej sumy pkt.: ocena dostateczna to 2¾-3 pkta i odpowiednio; dostateczny plus (3½); dobry (3¾ do 4); dobry plus (4¼ do 4½); bardzo dobry (4¾ do 5 pkt.).
|
Zakres tematów: |
1. Sport jako zjawisko kulturowe, społeczne i biologiczne (jego funkcje i miejsce w kulturze fizycznej)
2. Teoria sportu jako interdyscyplinarna nauka o sporcie
3. Czynniki warunkujące rozwój sportu – współczesne tendencje
4. Podstawy szkolenia i współzawodnictwa w sporcie
5. Sport olimpijski i sport profesjonalny (w tym sport niepełnosprawnych)
6. Sport dzieci i młodzieży – udział i specyfika szkolenia sportowego
7. Sport kobiet i jego uwarunkowania
8. Żywienie w sporcie – komponenty i ich znaczenie
|