Literatura uzupelniająca: |
1. Ciecierska – Szabuniewicz T., Krawczyk M., 1972, Proces wychowania fizycznego, PZWS, Warszawa
2. Demel M., Skład A., 1970, Teoria wychowania fizycznego, PWN, Warszawa.
3. Demel M., 1980, Pedagogika zdrowia, WSiP, Warszawa.
4. Denisiuk L., Fidelus K., Krawczyk M., 1969, Elementy teorii i historii wychowania fizycznego. PZWS, Warszawa.
|
Literatura: |
1. Chromiński Z., 1987, Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży, IWZZ, Warszawa.
2. Czabański B., Makutynowicz C., 1989, Teoria wychowania fizycznego
z elementami teorii sportu, WSP, Zielona Góra.
3. Drabik J., 1995, Aktywność fizyczna w edukacji zdrowotnej społeczeństwa, AWF, Gdańsk
4. Drozdowski Z., 2002, Antropologia dla nauczycieli wychowania fizycznego, AWF, Poznań
5. Grabowski H., 1997, Teoria fizycznej edukacji, WSiP, Warszawa
6. Grabowski H., 1987, O kształceniu i wychowaniu fizycznym, Ossolineum, PAN, Kraków.
7. Gilewicz Z., 1964, Teoria wychowania fizycznego, SiT, Warszawa.
8. Osiński W., 1996, Zarys teorii wychowania fizycznego, AWF, Poznań.
9. Pawłucki A., 1996, Pedagogika wartości ciała, AWF, Gdańsk
|
Zakres tematów: |
1. Znaczenie aktywności fizycznej dla człowieka.
2. Ruch jako czynnik podstawowy.
3. Zdrowy styl życia i jego przejawy
4. Rodzaje i przejawy motoryczności człowieka.
5. Motoryczność sportowa, produkcyjna, bojowa, ekspresyjna oraz codziennych czynności samoobsługi. 6. Zewnętrzne przejawy motoryczności, struktura fazowa ruchu, rytm, harmonia, elastyczność, płynność, dokładność i inne.
7. Ilościowe i jakościowe zmiany w ludzkiej ontogenezie: ewolucja i inwolucja osobnicza.
8. Motoryczność w okresach rozwojowych człowieka: małego dziecka, dziecka w wieku przedszkolnym i wieku doskonałości dziecięcej.
9. Motoryczność człowieka w okresach pokwitania i młodzieńczym człowieka dorosłego i okresu trzeciego wieku.
10. Wychowawcze i kształcące wartości różnych form wf
11 .Ontologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania fizycznego
12. Teleologiczne podstawy fizycznej edukacji
13.Pedeutologiczne zagadnienia wychowania fizycznego.
14. Wychowanie fizyczne w ujęciu Międzynarodowej Karty Wychowania Fizycznego i Sportu
15. Uzdolnienia ruchowe.
|