Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria WF 1500-WF1TWF-NP
Wykład (WYK) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: 1. Ciecierska – Szabuniewicz T., Krawczyk M., 1972, Proces wychowania fizycznego, PZWS, Warszawa
2. Demel M., Skład A., 1970, Teoria wychowania fizycznego, PWN, Warszawa.
3. Demel M., 1980, Pedagogika zdrowia, WSiP, Warszawa.
4. Denisiuk L., Fidelus K., Krawczyk M., 1969, Elementy teorii i historii wychowania fizycznego. PZWS, Warszawa.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny
wykład monograficzny
Metody dydaktyczne - inne: Metoda podająca słowna, wykorzystaniem środków multimedialnych (rzutnik multimedialny).
Literatura:

1. Chromiński Z., 1987, Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży, IWZZ, Warszawa.

2. Czabański B., Makutynowicz C., 1989, Teoria wychowania fizycznego

z elementami teorii sportu, WSP, Zielona Góra.

3. Drabik J., 1995, Aktywność fizyczna w edukacji zdrowotnej społeczeństwa, AWF, Gdańsk

4. Drozdowski Z., 2002, Antropologia dla nauczycieli wychowania fizycznego, AWF, Poznań

5. Grabowski H., 1997, Teoria fizycznej edukacji, WSiP, Warszawa

6. Grabowski H., 1987, O kształceniu i wychowaniu fizycznym, Ossolineum, PAN, Kraków.

7. Gilewicz Z., 1964, Teoria wychowania fizycznego, SiT, Warszawa.

8. Osiński W., 1996, Zarys teorii wychowania fizycznego, AWF, Poznań.

9. Pawłucki A., 1996, Pedagogika wartości ciała, AWF, Gdańsk

Efekty uczenia się:

W01; W01; W03

Metody i kryteria oceniania:

Studenci otrzymują pięć pytań otwartych, które są oceniana wg skali ocen:

0% - 60% ndst

61% - 70% dst

71% - 80% dst+

81% - 90% db

91% - 93% db+

94% - 100% bdb

Zakres tematów:

1. Znaczenie aktywności fizycznej dla człowieka.

2. Ruch jako czynnik podstawowy.

3. Zdrowy styl życia i jego przejawy

4. Rodzaje i przejawy motoryczności człowieka.

5. Motoryczność sportowa, produkcyjna, bojowa, ekspresyjna oraz codziennych czynności samoobsługi. 6. Zewnętrzne przejawy motoryczności, struktura fazowa ruchu, rytm, harmonia, elastyczność, płynność, dokładność i inne.

7. Ilościowe i jakościowe zmiany w ludzkiej ontogenezie: ewolucja i inwolucja osobnicza.

8. Motoryczność w okresach rozwojowych człowieka: małego dziecka, dziecka w wieku przedszkolnym i wieku doskonałości dziecięcej.

9. Motoryczność człowieka w okresach pokwitania i młodzieńczym człowieka dorosłego i okresu trzeciego wieku.

10. Wychowawcze i kształcące wartości różnych form wf

11 .Ontologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania fizycznego

12. Teleologiczne podstawy fizycznej edukacji

13.Pedeutologiczne zagadnienia wychowania fizycznego.

14. Wychowanie fizyczne w ujęciu Międzynarodowej Karty Wychowania Fizycznego i Sportu

15. Uzdolnienia ruchowe.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mariusz Klimczyk 56/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)